اصفهان میزبان مسابقات جهت‌یابی انتخابی تیم ملی می‌شود

رییس کمیته جهت‌یابی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت:بر اساس تقسیم‌بندی انجمن جهت‌یابی کشور، اصفهان با تیم‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در گروه مرکز کشور در اصفهان مسابقه خواهند داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، صفیه السادات موسویان رییس کمیته جهت‌یابی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، در این ارتباط گفت: بر اساس تقسیم‌بندی انجمن جهت‌یابی کشور، استان‌ها در قالب ۷ منطقه تقسیم‌بندی می‌شوند که اصفهان با تیم‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در گروه مرکز کشور در اصفهان مسابقه خواهند داد.

او اضافه کرد: رقابت‌های منطقه‌ای مرکز کشور با حضور تیم‌های مذکور از ششم تا نهم مهرماه در پارک‌های جنگلی کلانشهر اصفهان مشتمل بر پارک تندرستی واقع در گردنه زینل و پارک ناژوان در غرب این شهر برگزار می‌شود.

رییس کمیته جهت‌یابی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان ادامه داد: مسابقات بخش مردان شنبه عصر در پارک تندرستی و صبح یکشنبه در پارک ناژوان برگزار خواهد شد و رقابت‌های بخش بانوان نیز دوشنبه عصر و سه‌شنبه صبح به ترتیب در محل‌های مذکور ادامه خواهد یافت.

موسویان خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها به میزبانی اصفهان حدود ۷۰ ورزشکار زن و مرد حضور پیدا می‌کنند.

ورزش جهت‌یابی با قدمت ۶۹ ساله در کشور‌های جهان و ۲۳ ساله در ایران توانسته است با جذب علاقه‌مندان بسیاری در سنین مختلف جایگاه ویژه‌ای را برای خود کسب کند به طوری که برای گردشگران در طبیعت، کوهنوردان، اتومبیل‌رانان، اسکی‌بازان، توریست‌ها بسیار مفید و راهگشای مسیر آنان و در زندگی به عنوان یک اصل قرار گرفته است.

ورزش با نشاط جهت‌یابی از ورزش‌های نوین، سالم و مفرحی به شمار می‌رود که در آن هیچ‌گونه تنش‌های روحی و مشکلات جسمانی وجود نداشته و با حضور در طبیعت می‌تواند روحیه ورزشکاری و سلامتی جسمانی را برای انسان‌ها به ارمغان بیاورد.

جهت‌یابی ورزشی علمی است که فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص است با پیدا کردن مسیر‌های مرتبط، اهداف را جست‌وجو و پیدا می‌کند.

ورزشکار می‌تواند از قطب‌نما در مکان‌هایی که امکان پیدا کردن اهداف مشکل است استفاده کند.

انتهای پیام/م

 

برگزاری مسابقات جهت‌یابی انتخابی تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.