مدیر عامل کوالکام اعلام کرد؛

ادامه همکاری کوالکام و هوآوی پس از تحریم‌های آمریکا

شرکت کوالکام به تازگی از آغاز همکاری مجدد خود با هوآوی پرده برداشته است.

آغاز دوباره همکاری کوالکام و هوآوی پس از تحریم‌های آمریکابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که هوآوی در فهرست تحریم دولت آمریکا قرار گرفت، بعضی از همکاران اصلی این شرکت در شرایط بسیار سختی قرار گرفتند. این شرکت‌های برخلاف میل خود و با وجود سود بالای مشارکت با هوآوی مجبور به قطع همکاری با غول چینی دنیای فناوری شدند. یکی از این شرکت‌ها کوالکام بود که به اجبار همکاری خود را به صورت موقت با هوآوی قطع کرد. اما مثل این که قرار است اتفاقات جدید و درستی در این راستا رخ دهد.

همکاری دوباره کوالکام و هوآوی

در تحولی جدید، استیو مولنکوپ مدیرعامل کوالکام، تائید کرد که شرکت وی در حال حاضر تجارت با هوآوی را از سر گرفته است. طبق گفته‌های مولنکوپف، کوالکام همچنین به دنبال معامله طولانی مدت با هوآوی است، اما وی هنوز فاش نکرده است که چه قطعاتی در این معامله فروخته خواهند شد.

آغاز دوباره همکاری کوالکام و هوآوی پس از تحریم‌های آمریکا


بیشتر بخوانید: پرچمداران جدید هوآوی بدون برنامه‌های گوگل عرضه شدند/ آیا گوشی‌های هوآوی ارزش خرید دارند؟ 


در ماه جولای، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که صدور مجوز‌های ویژه برای شرکت‌هایی که مایل به ادامه روابط تجاری خود با هوآوی هستند، آغاز می‌شود. یکی از نکات اصلی این مجوز‌ها تاکید بر این بود که شرکت‌های آمریکایی فقط مجاز به فروش قطعاتی به هوآوی هستند که به صورت گسترده در دسترس هستند، این دسته بندی شامل تراشه‌ها نیز می‌شود. در ماه آگوست به هوآوی یک مجوز تجارت موقت ۹۰ روزه داده شد که بتواند به صورت موقت با شرکت‌های آمریکایی تجارت کنند. در اواسط آن ماه گزارشی ادعا کرد که بیش از ۱۳۰ شرکت آمریکایی برای دریافت این مجوز خاص اقدام کرده‌اند.

هوآوی با وجود تولید مجموعه تراشه‌های سری کایرین، هنوز هم در تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های خود به کوالکام متکی است. گزارش شده است که تنها در سال ۲۰۱۸ هواوی ۱۱ میلیارد دلار برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی از جمله کوالکام، اینتل و میکرون هزینه کرده است. نکته‌ مهمی که اتفاقات اخیر نتیجه گیری می‌شود این است که شرکت‌های مختلف دنیای فناوری در حوزه خود به یکدیگر وابسته هستند و نباید کشوری به صورت خودخواهانه خواهان جدایی از این چرخه باشد.

انتهای پیام/

هوآوی و کوالکام بار دیگر همکاری می‌کنند

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.