اولین فضانورد اماراتی بهبه ایستگاه فضایی بین المللی رسید

شب گذشته یک کپسول سایوز حامل سه فضانورد از مقر بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. یکی از این آن‌ها نخستین فضانورد امارات متحده عربی است که به فضا می‌رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته جسیکا میر فضانورد ناسا همراه دو فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند. به این ترتیب به طور موقت جمعیت خدمه ساکن در ایستگاه به ۹ نفر رسید.

اولین فضانورد اماراتی به  آسمان می‌رود

روز گذشته یک کپسول سایوز MS-۱۵، میر، اولگ اسکریوپوچکا (فضانورد روس) و هزاع المنصوری را به فضا برد. المنصوری نخستین فضانورد از امارات متحده عربی است که به فضا سفر می‌کند. کپسول فضایی مذکور ساعت ۶:۵۷ دقیقه عصر به وقت قزاقستان از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

کپسول حامل این فضانوردان پس از یک سفر ۶ ساعته به ماژول Zvezda در ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.

طبق برنامه قرار است میر و اسکریوپوچکا بیش از ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی بمانند. اما فضانورد اماراتی پس از ۸ روز همراه یک کپسول سایوز MS-۱۲ایستگاه فضایی را به مقصد زمین ترک می‌کند. البته همراه او الکسی اوچینین و نیک هاگو نیز ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می‌کنند. این دو فضانورد بیش از ۲۰۰ روز در مدار زمین زندگی کرده اند.

فضانوردانی که تازه به ایستگاه فضایی بین المللی رسیده اند، ۲۵۰ روز در آنجام می‌مانند. آن‌ها تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلفی از زیست شناسی و زمین شناسی گرفته تا فیزیک و توسعه فناوری‌های نوین انجام می‌دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.