مدیرکل انتقال سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور گسترده مردم در مرکز انتقال خون زاهدان از صبح امروز گفت: شب گذشته نیز طی ۲ ساعت، ۳۸ نفر از مردم سخاوتمند استان اقدام به اهداء خون کردند.

حضور گسترده مردم در مرکز انتقال خون زاهدانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون سیستان وبلوچستان؛ سهیلا خسروی مدیرکل انتقال سیستان و بلوچستان در خصوص اقدامات صورت گرفته از جانب سازمان انتقال خون جهت تامین نیاز‌های خونی مصدومان حادثه قطار زاهدان_ تهران، گفت: از همان لحظات ابتدایی حادثه، هماهنگی‌های لازم برای پوشش مطلوب و تامین نیاز خونی مجروحان حادثه صورت گرفت.

او  با اشاره به توزیع ۹۵ واحد خونی بین بیمارستان‌های میزبان در شب حادثه، افزود: علاوه بر این، ذخایر خون این بیمارستان‌ها نیز در زمان پذیرش مصدومان تکمیل بوده و خوشبختانه تاکنون مشکلی از این لحاظ وجود نداشته است.

خسروی در ادامه تصریح کرد: در این قبیل حوادث، به دلیل انجام اعمال جراحی گسترده و نیاز بالای مجروحان به فراورده‌های خونی، پیک مصرف خون در روز بعد از حادثه است، لذا می‌طلبد تا ذخایر خون سازمان تکمیل شود.

او  اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان و درخواست از شهروندان برای حضور در مراکز و پایگاه‌ها جهت اهداء خون از ساعت ۲۰ الی ۲۲ و ۳۰ دقیقه دیشب، ۳۸ نفر مراجعه و اقدام به اهداء خون کردند.

او  افزود: خوشبختانه با حضور قابل توجه مردم از صبح امروز، امیدواریم مصرف در این خصوص کاملا جبران و ذخایر کامل شود تا در صورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خون در اختیار واحد‌های درمانی قرار بگیرد.

این مقام مسئول در پایان از مردم سخاوتمند استان درخواست کرد تا با حضور هر چه بیشتر در مراکز و پایگاه‌های این سازمان و اهداء خون، علاوه بر تضمین سلامتی خود به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

انتهای پیام/ع

مصدومان حادثه قطار زاهدان_ تهران نیازمند خون 

برچسب ها: علوم پزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.