آدام شیف: ترامپ قصد ارعاب شاهد رسوایی اوکراین را دارد

در پی افشای رسوایی مکالمه تلفنی میان رؤسای‌جمهور آمریکا و اوکراین، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به تلاش برای ارعاب شاهد این ماجرا متهم کرد.

آدام شیف: ترامپ قصد ارعاب شاهد رسوایی اوکراین را داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قصد ترساندن کسانی را که در شکایت مربوط به رسوایی مکالمه تلفنی او و همتای اوکراین اش نقش داشتند،  دارد.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتر خود نوشت: پیشنهاد رئیس جمهور این بود که با کسانی که درگیر شکایت مربوط به قضیه اوکراین بودند همانطوری که با جاسوسان و خائنان رفتار می‌شود، برخورد شود و این دعوت سزاوار سرزنش برای اعمال خشونت علیه شاهد در تحقیقات ماست. همه آمریکایی‌ها باید چنین ارعاب شاهدی را محکوم کنند.

پیام توئیتری شیف پس از آن منتشر شد که در برخی گزارش‌ها آمد ترامپ از فرد افشاگر و مقاماتی که در قضیه رسوایی اوکراین نقش داشتند را به عنوان جاسوس یاد کرد. لس نجلس تایمز با استناد به یک فایل ضبط شده گزارش داد رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در نیویورک گفت فرد افشاگر و مقامات ناشناس کاخ سفید که در این شکایت نقش داشتند مرتکب خیانت شدند.

روزنامه نیویورک تایمز نیز اظهارات ترامپ را با استناد به یک منبع آگاه تائید کرد. کاخ سفید هنوز به درخواست هیل برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است.

یک افشاگر در ابتدا فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد. در قسمتی از این مکالمه تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامیده است، ترامپ خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: بایدن (معاون باراک اوباما) به همه می‌گفت که توانسته است تعقیب قانونی را متوقف کند. به نظر من که فاجعه است. اگر می‌توانید آن را بررسی کنید».

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار