جوانان باید قدر انقلاب اسلامی را بدانند

امام جمعه موقت ساری خطاب به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب، گفت: جوانان باید قدر انقلاب اسلامی را بدانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس خطاب به جوانان گفت: جوانان ما بدانند انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامد که به راحتی از دست برود و باید قدر انقلاب را بدانیم.

او افزود: در هشت سال از دفاع مقدس بیش از ۸۰ کشور با عراق همراه بودند و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار صدام قرار می‌دادند تا انقلاب نوپای اسلامی را زمینگیر کنند، اما با مقاومت مردم و رزمندگان نقشه شوم دشمن نقش برآب شد.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از پادشاهان و امیران خاک ایران را به دشمن واگذار می‌کردند تا جایگاه خودشان را حفظ کنند این در حالیست که بعد از انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک مملکت ما در تصرف دشمن در نیامد.

او افزود: هر چیزی که رنگ و بوی خدایی بگیرد مقدس است و در این راستا رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با توسل به خدا و زیارت عاشورا دفاع مقدس را به خوبی ترسیم کردند.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی این هفته دفاع مقدس را مهم‌ترین و بنیادی‌ترین امور دین دانست و گفت: اگر فردی در اجتماع با عزت رشد کند در مقابل حوادث روزگار راست قامت خواهد بود چرا که ریشه همه پستی‌ها ذلت نفس است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اطاعت و پیروی از خدا و تقوای الهی را راه رسیدن به عزت نفس برشمرد و افزود: عزت نفس، علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های اخلاقی است، می‌تواند ضامن اجرای دیگر صفات پسندیده در محیط خانواده و اجتناع نیز به شمار آید.
 
انتهای پیام/س

انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامد که به راحتی از دست برود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار