رونق اشتغال با برداشت خرما در میرجاوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت :یک هزار نفر روزانه درکار برداشت وبسته بندی خرمادر شهرستان میرجاوه مشغول به کار هستند.

رونق اشتغال با برداشت خرما در میرجاوهکهرازهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:سطح زیر کشت محصولات باغی شهرستان بالغ بر ۳۰۱۰ هکتار است که ۲۱۷۴ هکتار آن حدود ۷۲درصدزیر کشت انواع خرما است که از این سطح ۱۲۰۰ هکتار بارور و ۹۷۴ هکتار ان غیربارور است.

کهرازهی ارقام تجاری و عمده خرمای شهرستان را رقم ربی و مضافتی برشمرد وافزود از این سطح انتظار میرود بیش از ۷۰۰۰ تن خرما برداشت شود.

او افزود:  برداشت خرمای شهرستان از اوایل شهریور تا نیمه آبان ماه ادامه داشته و روزانه زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر را بطور مستقیم فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به ارگانیک بودن محصول نخلستانها ی منطقه تصریح کرد :خرمای شهرستان پس از برداشت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان و زاهدان منتقل و متناسب با نیاز بازار، راهی بازارهای داخلی و خارجی  می شود.

محسن کهرازهی گفت : طی دو سال اخیر با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۰۰ هکتار ارقام تجاری و اقتصادی بخصوص رقم پیارم جایگزین ارقام نامرغوب در راستای اصلاح و نوسازی باغات خرما شده است.

شهرستان میرجاوه دارای یک واحد سردخانه ۱۴۵۰تنی و واحد بسته بندی ۱۰۰۰ تنی خرما است.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار