رئیس هیات مدیره شرکت زعفران کاران وامنان گفت: سطح زیر کشت زعفران در روستای وامنان شهرستان آزادشهر امسال دو برابر پارسال شد.

احمدی رئیس هیات مدیره شرکت زعفران کاران وامنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: امسال ۲۰۰هکتار به سطح زیرکشت زعفران در آزادشهر اضافه شد و سطح زیرکشت این محصول به ۴۰۰هکتار رسید.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲تن زعفران در این روستا به همت مردم تولید شد افزود: امسال با افزایش ۲ برابری کشت پیش بینی افزایش تولید مطلوبی را خواهیم داشت.

احمدی از اتمام ثبت برند زعفران وامنان خبر داد گفت: با ثبت برند زعفران وامنان، زعفران کاران برای فروش محصول خود مشکلی نخواهند داشت و با توجه به قابلیت‌های منطقه در تولید گیاهان دارویی بنا داریم برند محصولات دیگر گیاهان دارویی را نیز دریافت کنیم.

️فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این باره گفت: جشنواره برداشت زعفران نیمه آبان ماه در روستای وامنان برگزار می‌شود.

زعفران در روستای وامنان بخش چشمه ساران به عنوان یک نمونه موفق اقتصاد مقاومتی و کسب درآمد پایدار مردم است.

اولین بار روحانی روستا به نام حجت الاسلام احمدی که هم اکنون رییس هیات مدیره شرکت تعاونی این روستاست کاشت زعفران را در یک محیط کمتر از ۱۰۰ مترمربعی امتحان کرد و با موفق بودن برداشت سال به سال آن را گسترش داد.

پس از موفق بودن کاشت زعفران مردم نیز به تدریج به کشت این محصول روی آوردند و سپس با ثبت یک شرکت تعاونی کار خودرا توسعه دادند.

روستای وامنان آزادشهر که در ارتفاعات البرز قرار دارد و آب و هوایی سرد و خشک دارد هم اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در استان گلستان است.

انتهای پیام/ن

 

کاشت زعفران در آزادشهر افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.