قرائتی در شبکه جهانی جام جم:

برای نیاز‌های معارفی ایرانیان خارج از کشور هوشمندانه برنامه ساخته شود

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بر ضرورت شناسایی دقیق نیاز‌های معارفی و برنامه سازی هوشمندانه برای هموطنان خارج کشور تاکید کرد.

برای نیاز‌های معارفی ایرانیان خارج از کشور هوشمندانه برنامه ساخته شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با حضور در شبکه جهانی جام جم، ضمن بیان برخی آموزه‌های اخلاقی و دینی برای مدیران، برنامه سازان و کارشناسان شبکه، بر کار و برنامه سازی از روی باور و اعتقاد تاکید کرد و گفت: شما باید در تولیدات و حتی خط فکریِ شخصی خودتان از چسباندن دو مسئله به دین اسلام پرهیز کنید: یکی سوء رفتار مسلمانان و دیگری خرافات؛ چون هر کدام از این‌ها می‌تواند نگرش به اسلام را در ذهن مخاطبان مخدوش سازد.

وی افزود: باید اولاً برنامه‌های معارفی را به صورت کوتاه و مختصر تهیه و پخش کنید. ثانیاً زیبایی‌های دین را در آن‌ها به نمایش بگذارید. ثالثاً برنامه‌های معارفی را به صورت شاد و جذاب ارائه دهید و رابعاً در برنامه‌ها فقط از خودمان تعریف نکنیم، بلکه به عیب‌ها و اشتباهات خودمان هم اقرار کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: تلویزیون به دلیل فراگیر بودن، ساخت برنامه‌های آموزشی در مورد برخی امور واجب مسلمانان را تدارک ببیند.

آقای قرائتی با ذکر خاطراتی از حضور خود در میان ایرانیان مقیم خارج کشور، بر ضرورت شناسایی دقیق نیاز‌های معارفی آن‌ها و برنامه سازی هوشمندانه برای هموطنان خارج از کشور و حتی فارسی زبانان افغانستان و تاجیکستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ 

درخواست قرائتی برای تولید برنامه معارفی برای هموطنان خارج از کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار