۸۴ درصد مردم بیننده برنامه‌های رمضانی بودند/ «برادر جان» پرمخاطب‌ترین سریال رمضان ۹۸ شد

مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما تازه‌ترین نظرسنجی خود در خصوص برنامه‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

ببیننده رمضانبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما در تازه‌ترین نظرسنجی خود در خصوص برنامه‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ۸۴ درصد مردم در سراسر کشور بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران اعم از سریال ها، فیلم‌های سینمایی، مسابقه، مستند، سخنرانی، گفتگو، ورزش و اخبار بوده و حدود ۶۹ درصد هم حداقل پای یکی از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و سریال‌های این ماه نشسته اند.

براساس این نظرسنجی حدود ۴۰ درصد از مردم برنامه‌های جمع خوانی قرآن کریم را از شبکه‌های مختلف سیما تماشا کرده اند که در میان شبکه‌های مختلف شبکه سه بیشترین بیننده جمع خوانی قرآن کریم را داشته است.

۳۲ درصد از مردم نیز پای سخنرانی‌های مذهبی تلویزیون در ایام ماه مبارک رمضان نشسته و حدود ۴۲ درصد هم شب‌های قدر با تلویزیون قرآن به سر گرفته اند.

میزان علاقه مندان به جمع خوانی قرآن با تلویزیون و سخنرانی‌های مذهبی در مقایسه با رمضان سال گذشته حدود هشت درصد افزایش یافته است.

اما مردم در میان سریال‌های رمضانی سریال «برادرجان» شبکه سه را بیش از دو سریال دیگر پسندیده و ۵۱/۴ درصد بیننده این سریال بوده اند.

«دلدار» شبکه دو با ۳۸/۸ درصد، «از یاد‌ها رفته» شبکه یک با ۳۳/۵ درصد و پایتخت ۵ که به صورت تکراری از شبکه یک سیما پخش می‌شد، هم با ۳۱/۶ درصد در رتبه‌های بعدی پربیننده‌ترین سریال‌های رمضانی قرار گرفته اند.

میزان مخاطب سریال‌های رمضانی جدید امسال در مقایسه با سریال جدید سال گذشته حدود ده درصد افزایش یافته است.

درمیان ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های مختلف سیما، دعوت از شبکه یک، هزارداستان از شبکه نسیم، هزارراه نرفته از شبکه دو، اختیاریه از شبکه پنج، ماه بهشت از شبکه قرآن و معارف سیما، یک شهر ضیافت از شبکه شما، ماه نشان از شبکه افق و معنای زندگی از شبکه چهار در رتبه‌های اول تا هشتم پربیننده‌ترین برنامه‌های افطار قرار گرفته اند.

ماه خدا از شبکه یک، ماه من از شبکه سه، خلوت انس از شبکه قرآن و معارف، خوان نیاز از شبکه دو، نسیم رحمت از شبکه شما، خلوتگه عارفان از شبکه پنج، ایوان خدا از شبکه افق و سحوری از شبکه چهار سیما نیز ویژه برنامه‌های سحری بودند که به ترتیب بیشترین مخاطب را جذب کردند.

درمیان دیگر برنامه‌های گفتگو محور سیما در ماه مبارک رمضان نیز درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی که یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های این شبکه است در جایگاه نخست از منظر میزان مخاطب قرار گرفت.

بعد از درس‌هایی از قرآن هم، جشن رمضان از شبکه پنج، شب‌های شیدایی از شبکه دو، نسیماه از شبکه نسیم، این شب‌ها از شبکه یک، یاد خدا از شبکه قرآن ومعارف و ضیافت از شبکه چهار سیما بیشترین مخاطب را پای برنامه‌های خود نشانده اند.
انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: رمضان 98 ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
واقعا سریالهای امسال بدون مفهوم و ناراحت کننده بودن بخصوص برادرجان که حرصمون درآورد
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۷:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
بر اساس چی این آمار اعلام میشه؟؟
توی ماه مبارک رمضان ، بجای اینکه شادی و دلخوشی میهمان خانه مردم شود،، با عزا و گریه زاری همنشین شدیم
اصلا برنامه هاشون ،، به درد نمیخورد
این سریالها ، اصلا جالب نبود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
شک نکنید پایتخت با اختلاف در صدره اینا این آمار رو از خودشون درمیارن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خیلی سریال بی مزهای بود
Canada
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
باید در ماه رمضان فیلم های شاد پخش شود ..گزارش از سطح شهر .باید یک طوریی مردم را به بازی گرفت .منظورم سهم دز اجرا داشته باشند .تا جذب شوند .مسابقه برای جوانان .باید تمزکزش روس جوانان باشد وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
جای ماه عسل خالی بود واقعا این آمارها از کجا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
اخه سریال دیگه ای نبود که مقایسه بشه ..اگه گلچین پاتختو میذاشتن کسی کانال دیگه ای نپیدید
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۳:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
میزان بیننده ها خیلی کمتر از اینه که اعلام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
برادر جان سریالی خشن همراه بادادوبی داد وعربده کشی و لات بازی بود برای حق الناس می شد صحنه های خیلی بهتر انتخاب شودکه مناسب اعصاب روز ه داران باشدمنطقی ومعقول هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سریال های ماه رمضان با اینکه بازیگرهای نسبتأ خوبی ذاشت ولی هیچ کدام قیلمنامه خوبی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
آخر همهی سریالها راماست مالی کردند وباعجله تمام کردند؟؟!!! ولذت آن رابردلها گذاشتند؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۲۰:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
به نظر می رسد فرهنگ سازی کوتاهترین مسیر برای توسعه همه جانبه باشد ودر این راستا فیلم وسریال جذاب الگوساز وبسیار پرقدرت می باشد ای کاش با تشکیل اتاق فکر فیلمنامه های بسیار زیبایی از زندگینامه مردان وزنان بزرگ معاصر نوشته می شد تا سرنوشت کشور را در کوتاهترین زمان ممکن درست نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام حقيقتا سريالهاي ماه مبارك رمضان امسال غير از تبليغ خشونت و غم و غصه چيز ديگري نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
فقط برادرجان یه ذره خوب بود
افسوس از جای خالی پایتخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
ولی انصافا سریال از یادها رفته بهتر از بقیه بود فک کنم الکی برادر جان رو بزرگش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سریالهای ماه رمضان امسال درکل سنخیتی با حال وهوای رمضان نداشت،وفقط سریال شبکه سه به دلیل داستانش درخصوص حق الناس نمره قبولی گرفت،ولی درکل سریالهای دهه هشتاد بامضامین وحال وهوای متناسب باماه رمضان بود وبسیارجذاب ولی چندسالیست که تلویزیون اصلا سریالهایش حال وهوای رمضانی ندارد و جذاب نبوده و امسال که فاجعه بود وبایستی این رونداصلاح شود،مردم خواهان سریالهای جذاب و خیابان خلوت کن همانند دهه هشتاد اند.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
من خودم هم از مخاطبان سریال های ماه رمضان بودم،اما کاش بجای این سریالها که در ماه مهمانی خدا پخش میشه سریالی پخش بشه که بجای درگیری و خشونت و اعصاب خرد کنی کمی به مردم روحیه بده کمی مخاطبانش رو بخندونه.یاد ماه رمضونی که سریال خانه به دوش رو پخش میکرد بخیر که بعد از افطار با دیدنش روحیه میگرفتیم.اما چند سالی هست که دیگه از سریالهای طنز خبری نیست.دقت بکنین در هر دو سریال شبکه یک و دو تعداد بازیگرهای نقش منفی بیشتر از بازیگرای نقش مثبت بود.و مدام استرس رو به مخاطبان القا میکردند.ممنون میشم مسولین شبکه به این موضوع رسیدگی بکنن.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
عمو
۱۸:۱۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
والا ما هرموقع انداختیم این فیلمو ببینیم دعوا دیدیم ماشااله همه لاتی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
انتظار این است که در کشور اسلامی این نکته ها بیشتر مورد دقت باشد که در لحضات معنوی مردم را بیشتر متوجه ارتباط با خدا کنیم تا بلکه جامعه اصلاح شود! خیلی ها یا به خاطر دیدن سریال نمازشان را به بعد از سریال می انداختند یا سجاده را جلوی تلویزیون پهن می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
این آمارها رو چطوری میگیرن؟
آخرین اخبار