رئیس سابق هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان علت لغو مجمع انتخاباتی این هیئت را توضیح داد.

احمد پور عنقا رئیس سابق هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان و یکی از نامزدهای ریاست جدید این هیئت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت لغو مجمع انتخاباتی این استان اظهار کرد: طبق برنامه مجمع انتخاباتی ریاست  هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان در  ۳۱ شهریور ماه به ریاست پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج  قرار بود برگزار شود که این مجمع  به علت حضور نداشتن ۸ نفر از اعضای مجمع از مجموع ۱۶ نفر از جمله من لغو شد.  

 تمدید سرپرستی هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان غیر قانونی بود 

پورعنقا بیان کرد: مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان ۲ مهرماه ۹۷ فرشید ریگی فرد را به عنوان سرپرست هیئت شطرنج استان ما انتخاب کرد که اقدام او خلاف قانون بوده، چرا که او حق انتخاب سرپرست جدید نداشته و قبل از آن  باید فدراسیون شطرنج برای رئیس هیئت ابلاغیه می‌زد. به هر حال  بعد از مدتی فدراسیون شطرنج از مواضعش کوتاه آمد و ۱۷  مهرماه ۹۷ یعنی بعد از گذشت ۱۵ روز برای سرپرست جدید حکم صادر کرد. به هر حال هیئت شطرنج استان ما حدود یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود، در حالی که طبق قانون مدت سرپرستی ۳ ماه است و بعد از آن باید رئیس انتخاب شود. به هر حال طبق تبصره مصوب خودشان مدت سرپرستی هیئت شطرنج را تمدید کردند که اقدامشان غیر قانونی است.   

ماجرای لغو مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان


بیشتر بخوانید: بزرگ‌ ترین شطرنج جهان با مهره‌های انسان


او بیان کرد: من و سرپرست هیئت شطرنج استان سیستان و بلوچستان نامزد ریاست هیئت بودیم که رقیبم در این انتخابات با وجود اینکه دانشجوی دکترای تربیت بدنی است، اما سابقه‌ای در شطرنج ندارد. علاوه بر این ۲ نماینده از باشگاه‌های لیگ شطرنج برای حضور در مجمع انتخابات مشکل داشتند و اداره کل برای معرفی آن‌ها به فدراسیون و ۳ روز قبل از برگزاری مجمع برای این باشگاه‌ها مجوز صادر کرد.  

ساختار مجمع انتخابات هیئت شطرنج ایراد دارد 

پورعنقا افزود: به طور کلی یک باشگاه  شطرنج داریم، اما ۲ نفر نماینده باشگاه‌ها در مجمع انتخابات شرکت کردند که واضح است که حضور یکی از ۲ نفر به دلیل نداشتن باشگاه زیر سئوال می‌رود. ساختار مجمع ایراد دارد و به نوعی مهندسی شده است. علاوه بر این مدیران ادارات ورزش شهرستان‌ها قبل از انتخابات به منازل اعضای مجمع می‌رفتند و آن‌ها را  برای شرکت در انتخابات ترغیب می‌کردند.  

اعتراض خود را بابت مجمع انتخابات هیئت شطرنج اعلام کردیم 

رئیس سابق هیئت شطرنج استان سیستان و بلوچستان گفت: به هر حال من به همراه ۳۱ نفر از ورزشکاران و پیشکسوتان طی نامه‌ای اعتراض خود را به انتخابات هیئت شطرنج استان به وزرات ورزش و جوانان اعلام کردیم. کسانی که نامه اعتراضی را امضا کردند از کاندیدا بودنم حمایت کردند و علاوه بر این در این نامه نوشتند که مسئولان ورزش سیستان و بلوچستان قرار است سرپرست ضعیف یک سال اخیر هیئت شطرنج را به عنوان کاندیدای خود به جامعه شطرنج تحمیل کنند. براین اساس خواستار دخالت نکردن مدیرکل وزارت ورزش استان در انتخابات شدیم تا انتخبابات در فضایی سالم برگزار شود.  

 اعتراضات به  مجمع انتخابات هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان رسیدگی می کنیم 

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره علت  لغو مجمع انتخابات هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان  و اینکه گفته می‌شود که برخی از اعضای مجمع به علت مهندسی انتخابات شرکت نکردند در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجمع انتخاباتی  به علت ناهماهنگی‌ها و غیبت چند عضو مجمع لغو شد. همچنین من موضوع غیر قانونی ندیدم، اما در حال پیگیری این موضوع هستیم و زمانی که به نتیجه نهایی دست یافتیم اعلام می‌کنیم.  

ماجرای لغو مجمع انتخاباتی هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان

پهلوان زاده درباره اینکه یکی از کاندیدا‌ها به همراه ۳۱ نفر نامه اعتراضی بابت این انتخابات به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردند، گفت: به هر حال اگر اعتراضی باشد رسیدگی می‌کنیم.  

او درباره اینکه سرپرست هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان بعد از پایان فعالیتش  به صورت غیرقانونی کار می‌کند، بیان کرد: طبق قانون مدت سرپرستی ۳ ماه است، اما این موضوع در خیلی از فدراسیون‌ها رعایت نمی‌شود و به طور مثال داوری همچنان سرپرست فدراسیون والیبال است.

 اسناد درباره تخلف در انتخابات را به صورت مکتوب ارائه بدهند 

پهلوان زاده درباره اینکه گفته می‌شود مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان قصد دارد فرد مورد نظرش  به عنوان رئیس هیئت شطرنج انتخاب شود، گفت: به نظرم این موضوع شایعه  و حرف و حدیث است. اگر اسنادی در این باره دارند به صورت مکتوب به فدراسیون بدهند تا رسیدگی کنیم.  

رئیس فدراسیون شطرنج درباره  زمان بعدی  مجمع انتخابات هیئت شطرنج سیستان و بلوچستان بیان کرد: سئوال سخت می‌پرسید و ما  هنوز  به جمع بندی نهایی نرسیدیم و اداره حقوقی فدراسیون در حال بررسی این موضوع است تا بعد از آن درباره زمان مجمع تصمیم بگیریم.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار