رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور خبرداد:

افزایش ۴۰درصدی اشتغال دام در کشور

رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور گفت: با افزایش دام و بهبود تغذیه سطح اشتغال پرورش شتر تا ۴۰درصد در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سعید اسماعیل خانیان رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور در حاشیه بازدید از مرکز ملی تحقیقات شتر در شهرستان بافق گفت: با توسعه این مرکز و افزایش بهره وری انتظار می‌رود سطح اشتغال و پرورش شتر تا ۴۰درصد در کشور افزایش می‌یابد.

او اصلاح نژاد، روش‌های نوین مولکولی و بهبود ژن را از برنامه‌های در دست اقدام برای مرکز تحقیقات ملی شتر بافق برشمرد.

رئیس موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور گفت: نگاه تحقیقات شتر بافق به یک مرکز ملی تبدیل شده و باید تمامی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شتر در سطح کشور با این مرکز هماهنگ باشد.

پرورش ۱۵۰هزار نفر شتر در کشور

حسین پیری معاون ترویج و فن آوری وزارت جهاد کشاورزی همچنین تعداد جمعیت آماری شتر در کشور را حدود ۱۵۰هزار نفر بیان کرد و گفت: معمولا به ازای ۱۵نفر شتر یک اشتغال از سوی بهره بردار ایجاد می‌شود.

او به برگزاری روز ملی مزرعه شتر برای نخستین بار در ۲۲ آبان ماه سال جاری در بافق اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۲۸برنامه روز ملی مزرعه و ۶۰۰ روز برنامه استانی برگزار می‌شود که موضوعات مختلف و تحقیقات یافته‌های تولیدی در اختیار بهره بردار قرار می‌گیرد.

معاون ترویج و فن آوری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در کل کشور ۱۹۰۴ سایت الگویی و بالغ بر ۳۵۰کانال یادگیری در حال فعالیت است که از این طریق تجربیات بهره برداران نمونه ملی برای افزایش تولید به سایر بهره برداران منتقل می‌شود.

پیری به ظرفیت و پتانسیل کشور برای پرورش شتر شیری اشاره کرد و افزود: در استان یزد سرمایه گذاری برای پرورش این گونه شتر انجام شده و این ظرفیت برای توسعه این مراکز برای اشتغال زایی و امینت شغلی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار