نقش موثر اجرای به موقع احکام در مقابله با زمین خواری

رییس کل دادگستری مازندران گفت: صدور مجازات‌های بازدارنده و اجرای درست و به موقع احکام صادره در مقابله با پدیده جنگل خواری، کوه خواری و تغییر غیر قانونی کاربر‌ها در محدوده شهر‌ها و روستا‌ها بسیارموثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان با بیان اینکه مدیران مرتبط تلاش زیادی را در این حوزه انجام داده اند که مفید بوده، اما کافی نیست گفت: با توجه به آمار مطرح شده نیازمند نهضتی در اجرای احکام هستیم و با همکاری دستگاه‌های مجری و مرتبط این امر، میسر و امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: به لحاظ اهمیت و موقعیت خاص مازندران در بخش اراضی، متاسفانه تا وضع مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش مضاعف و بهنگام همراه با روحیه دغدغه مندی جهادی و نوگرایی در شیوه‌های مدیریتی داشته باشیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه اجرای قانون کاداستر و تثبیت مالکیت، نقش مهمی در پیشگیری از پدیده زمین خواری بویژه تصرف اراضی ساحلی دارد گفت: از مدیران کل ادارات مربوط می‌خواهیم نسبت به ثبت مالکیت و اخذ سند تک برگی و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او افزود: عملکرد کلیه مدیران اجرایی، قضایی و انتظامی باید به گونه‌ای باشد که هزینه ارتکاب جرم تصرف غیرقانونی در اراضی و منابع طبیعی برای مجرمان بسیار سنگین و بازدارنده باشد.

رییس کل دادگستری استان مازندران اظهارامیدواری کرد تا پایان سال ۹۸ گزارش خوب و مفیدی از اجرای طرح کاداستر و تثبیت مالکیت در استان ارائه شود.

حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری امتیازات آب، برق، گاز و تلفن اشاره کرد و گفت: نباید امتیازات را در اختیار کسانی که خلاف قانون، تغییر کاربری داده اند قرار دهیم و باید نظارت درست و دقیقی واگذاری‌ها صورت گرفته و با قانون شکنان برخورد قاطع صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان مازندران از مدیران کل ادارات مربوطه خواست نسبت به تقویت دایره حقوقی ادارات خود از حیث طرح شکایت و دفاع پرونده‌ها توجه و اهتمام ویژه داشته باشند و پیگیر پرونده‌های مهم خود از دستگاه قضایی استان باشند.

او افزود: دستگاه قضایی، دستورالعمل مدیریت پرونده‌های مهم را به همه حوزه‌های قضایی استان ابلاغ کرده است و هم اکنون تغییر کاربری اراضی از موارد پرونده‌های مهم محسوب می‌شود و اداراتی که پرونده مهم در حوزه منابع طبیعی دارند مجدانه پیگیری کنند، دادگستری نیز حمایت و همکاری لازم در این زمینه خواهد داشت.

حجت الاسلام اکبری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موثر و باز دارنده گشت‌ها اشاره کرد وگفت: طبق گزارشات بیشترین تجاوز به عرصه منابع طبیعی در روز‌های تعطیل است و باید نسبت به افزایش و تقویت گشت‌ها بویژه در ایام تعطیل اقدامات موثری صورت گیرد.

او همچنین نقش اثرگذار صدا و سیما و مطبوعات در آگاهی بخشی نسبت به تصرف به اراضی ملی اشاره کرد و افزود: باید از همه پتانسیل صدا و سیما و مطبوعات برای آگاهی دادن به مردم بویژه مردم ساکن روستا‌ها و شهر‌های کوچک استفاده کرد.

رییس کل دادگستری استان مازندران در پایان جلسه اظهارامیدواری کرد به زودی شاهد کاهش تصرفات غیر قانونی و ساماندهی وضعیت زمین، جنگل، مرتع و سواحل در استان باشیم.

شایان ذکر است جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری مازندران با حضور مسئولین قضایی، امنیتی واجرایی در دادگستری استان برگزار شد.

انتهای پیام/س

نقش مهم اجرای درست و به موقع احکام در مقابله با زمین خواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار