کشف زمین خواری ۲۵۰ میلیاردی در مازندران / بازگرداندن ۵ هکتار اراضی ملی به دامن طبیعت

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۲۵۰ میلیارد ریالی زمین خواری و آزادسازی ۵۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان چالوس خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور کردن مناطقی از عرصه ملی و جنگلی در یکی از روستا‌های حومه شهرستان چالوس ، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان با تشکیل اکیپی ویژه در بازدید و تحقیقات به عمل آمده دریافتند، بیش از ۵ هکتار از اراضی ملی و جنگلی در بستر رودخانه و سد زوات از سوی افرادی محصور و تصرف شده است.

او گفت: با دریافت این اطلاعات و با هماهنگی قضائی، عملیات آزادسازی و خلع ید اراضی تصرف شده با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان به مرحله اجرا درآمد که در نتیجه کلیه ابنیه و تاسیسات اعم از دیوارها، دکه ها، آلاچیق و سفره خانه‌ها احداثی تخریب و اراضی ملی به دامن طبیعت بازگردانده شد.

سردار میرفیضی گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار از اراضی ملی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که در این ارتباط متهمان پرونده شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است، افزود: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

انتهای پیام/س

شناسایی متهمان زمین خواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اگر مرگ نبود .چکار میکردیم .خوبه هیچی با خودمون نمیبرییم