غریب دادستان جدید قم شد/امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است

دادستان کل کشور در مراسمی حجت الاسلام غریب را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم معرفی و از خدمات ۳۲ ماهه آقای کاهه دادستان سابق قدردانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،دادستان کل کشور در مراسمی حجت الاسلام غریب را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم معرفی و از خدمات ۳۲ ماهه آقای کاهه دادستان سابق قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این مراسم تحول در قوه قضاییه را از مطالبات رهبری و رئیس قوه قضاییه دانست و گفت: از آنجا که تبلور این تحول در دادسرا‌ها و دادگاههاست انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد تحول در دستگاه قضایی استان قم هم باشیم.

دادستان کل کشور مبارزه با فساد و ایجاد امنیت را از اولویت‌های دستگاه قضایی قم برشمرد وافزود: دشمنان برای حرمت شکنی و قبح زدایی از خاستگاه انقلاب دست به کار شده اند بنابر این هم دستگاه قضایی و هم سایر دستگاه‌های مسئول باید به شدت مراقب این حرکت دشمن باشند.

دادستان کل کشور از دادستان قم و دیگر دادستان‌های کشور خواست مردم داری و تکریم ارباب رجوع، نظارت مستمر بر مجموعه دادسرا‌ها و ضابطین، تلاش برای صلح و سازش در دعاوی و باز اجتماعی کردن زندانیان به منظور جلوگیری از تکرار جرم در آن‌ها را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیشنهاد و تشکیل کمیته‌ای را با حضور مدیران عالی حوزه، ائمه جماعات و مسئولان مراکز فرهنگی ارائه کرد و از رئیس کل دادگستری و دادستان قم خواست پیشگام تشکیل آن شوند تا بتوانند مسائل فرهنگی را رصد و راه حل‌های آن را ارائه کنند.

دادستان کل کشور تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی را مورد توجه خاص قرار داد و گفت: در شرایط خاص فعلی که جنگی نابخردانه و جنایتکارانه بر کشور تحمیل شده است وظیفه داریم با هم افزایی در جهت حل این مشکلات تلاش کنیم.

او یادآورشد: هر چند دستگاه قضایی وظیفه‌ای در خصوص مسائل اقتصادی ندارد، اما وظیفه خود می‌دانیم بر اساس تاکید شورای عالی هماهنگی اقتصادی اینگونه مشکلات را در کنار دستگاه‌های اجرایی حل و فصل کنیم.

دادستان کل کشور در عین حال گفت: دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود شان را به دوش بگیرند و اجازه دهند دستگاه قضایی به وظایف خود عمل کند.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: از استاندار قم هم مطالبه گرانه می‌خواهیم تمام توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار گیرد و ما هم حاضر به کمک هستیم.

دادستان کل کشور همچنین از دادستان‌های کشور و قم خواست حتی الامکان از صدور قرار بازداشت خودداری کنند،عمده قرار‌های بازداشت به علت نسپردن وثیقه است و عمده این قرار‌ها هم یک روز قبل از تعطیل صادر می‌شود که آثار اجتماعی و خانوادگی به همراه دارد.

دادستان کل کشور بیان کرد: دادستان‌ها باید تلاش کنند از صدور قرار بازداشت و قرار‌های منتهی به بازداشت تا حد امکان جلوگیری کنند.

او  طرح بحث حضور زنان در ورزشگاه را از دیگر حرکات حساب شده دشمنان ذکر کرد و گفت: فیفا به استناد چه قانونی یک کشور را ملزم می‌کند که برنامه ورزشگاه خود را چگونه تنظیم کند؟

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به حرکات حساب شده دشمنان برای تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: چگونگی لباس پوشیدن خانم‌ها، کشف حجاب و عشوه گری حرکات حساب شده‌ای است که دشمنان از طریق فضای مجازی دنبال می‌کنند.

دادستان کل کشور از نمایندگان مجلس هم خواست که این سوال را از فیفا بپرسند و موضوع را دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری حضور خانم‌های بی حجاب در خیابان و فیلم گرفتن و ارسال آن به فضای مجازی را از دیگر تحرکات حساب شده دشمن توصیف کرد و گفت: البته این مسائل آن قدر گسترده نیست که بتواند در مقابل دلبستگان انقلاب خود رانشان دهداما جلوه گری آن‌ها به ویژه در قم پسندیده نیست.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه جامعه قم نمی‌تواند شاهد این ناهنجاری‌ها باشد گفت: البته نمی‌گوییم که هر خانم بدحجاب یا بی حجابی مستقیما مامور دشمن است، اما این راهبرد دشمن برای مقابله با نظام است،در برخورد با ناهنجاری‌ها معتقد هستیم دستگاه قضایی باید آخرین مرحله باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برای همه موارد نیاز به دستگاه قضایی نیست گفت: پس سهم حوزه، وزارت ارشاد، دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش در این زمینه چیست؟ چرا همه چیز را از قوه قضاییه می‌خواهیم،همه چیز با بگیر و ببند درست نمی‌شود و سایر دستگاه‌ها هم باید نقش خود را ایفا کنند.

 مظفری رئیس کل دادگستری استان قم هم از داستان جدید قم خواست اهتمام جدی به مسائل امنیتی، مبارزه با مفاسد اداری، اقتصادی و اجتماعی و حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع داشته باشد.

او با تاکید بر ضرورت همراهی با مسئولان اجرایی از کم کاری برخی مسئولان انتقاد کرد و گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند دادگستری باید وظایف سایر دستگاه‌ها را نیز انجام دهد.

 مظفری تصریح کرد:هر دستگاه موظف به انجام وظایف خود است، اما اگر کم کاری از مسئول دیده شود حتما با آن مسئول باید برخورد شود،علاوه بر برخورد بامتخلفان اگر حیف و میل بیت المال نیز صورت گیرد باید با آن برخورد کرد.

حجت الاسلام غریب دادستان جدید قم هم در نخستین سخنرانی خود امنیت را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و به اخلال گران امنیت هشدار داد که در صورت هر گونه اخلال در امنیت با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

کاهه دادستان سابق قم هم در گزارشی تشکیل و رسیدگی به ۶۳ پرونده فساد اداری و ۲۰ پرونده مفاسد اقتصادی، تشکیل مجتمع‌های تخصصی فضای مجازی و راهنمایی و رانندگی و احیای یکصد مورد از حقوق عامه از مهمترین اقدامات خود بر شمرد.

انتهای پیام/ح

معرفی دادستان جدید قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار