دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛

حکومت را باید با امر به معروف مراقبه کرد + عکس

جلیل محبی با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر مسئولین جکومتی تاکید کرد که ستاد متبوعش در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مسئولین از ملامت ها نمی‌هراسد.

حکومت را باید با امر به معروف مراقبه کرد+ عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماندگاری نظام های سياسی تا حد زيادی مرهون سلامت نظام اداری از فساد به عنوان بازوی اجرايی آن است. ازاين رو، با شناخت آسيب‌های نظام اداری هر کشوری، می‌توان علاوه بر بالا بردن کارآمدی نظام اداری، به بقاء و ماندگاری آن نيز کمک کرد. رخنه فساد در  عوامل اصلی و اجرایی نهادهای مهم هر نظام سیاسی موجب سرخوردگی جامعه شده و کشور را از دست يابی به اهداف، رشد و تكامل باز می دارد.

منکری که بزرگان دین ما نیز آن را آفت بزرگی برای دین و دنیای مردم می‌دانستند.  اميرالمؤمنين عليه السلام هنگامی که به حکومت رسيدند، با انبوهی از مفاسد و انحرافات در نظام اداری و حکومت مواجه بودند. ايشان مبارزه با اين مفاسد را از همان نخستين روزهای حکومت آغاز کردند.

یکی از ابزارهای جلوگیری از به فساد کشیده شدن مسئولان و عوامل حکومتی و دولتی امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر موجب مراقبه از حکومت شده و از آسیب رسیدن به حکومت توسط مسئولان فاسد جلوگیری می‌کند. واقعیتی که دبیر ستاد امر به معروف در مطلبی که به تازگی در توئیتر خود منتشر کرده به درستی به آن اشاره کرده است. حجه الاسلام محبی نوشت : " نفس برای سالم ماندن به محاسبه نیازمند است و مراقبه. حکومت راباید با امربه معروف و نهی ازمنکر مراقبه کرد و به محاسبه کشاند تا نفس اماره اشرار بر جان مردم غالب نشود! تا پیکان امر به معروف و نهی از منکر به سوی مسوولین برنگردد با قدرت ادامه می دهیم و از ملامت هیچ عقب مانده‌ای نمی‌هراسیم."

حکومت را باید با امر به معروف مراقبه کرد+ عکس

انتهای پیام/

برچسب ها: امر به معروف ، منکر ، حکومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار