ترقی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران متوجه دسیسه اروپایی‌ها برای وقت‌کشی در برجام شده است/ ما به هیچ وجه پای میز مذاکره مجدد نمی‌رویم


کارشناس مسائل سیاسی گفت: اروپایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تمام مسئولان نظام یکپارچه در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده‌اند.


ایران متوجه دسیسه اروپایی‌ها برای وقت‌کشی در برجام شده است/ ما به هیچ وجه پای میز مذاکره مجدد نمی‌رویمحمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه اروپا مبنی بر احتمال خروج از برجام اظهار کرد: اروپایی‌ها همراه با آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند، اما می‌خواستند با وقت‌کشی بر تصمیم‌گیری‌های مسئولان ایران اثرگذاری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اروپایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تمام مسئولان نظام یکپارچه در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌اند و به هیچ وجه پای میز مذاکره نمی‌روند، آنها فکر می‌کنند که ایران متوجه دسیسه آنها برای وقت‌کشی شده است و حاضر نیست بیش از این هزینه خروج یکطرفه آمریکا از برجام را بپردازد.

ترقی تاکید کرد: اروپا می‌داند که ایران حاضر نیست استراتژی برد-برد را به استراتزی برد-باخت تبدیل کند، از این سو معتقدم بیانیه اروپا با هدف پیگیری دو موضوع بود، ابتدا هدفشان این است که ایران را تهدید کنند تا ایران از این موضوع نگران شود، سپس از پروژه برجام که شکست خورده است و دیگر قادر نیستند از طریق این توافقنامه اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند، خارج شوند.


بیشتر بخوانید: اظهارات رئیس‌جمهور در سازمان ملل بامنطق و عدالت‌خواهانه بود


او درباره واکنش ایران به اقدام اروپا مبنی بر احتمال خروج از برجام گفت: ایران اتمام حجت خود را در سازمان ملل و موضع‌گیری‌های رسمی کرده است، امروز افکار عمومی جهان منطق ایران مبنی بر ادامه ندادن برجام به صورت یکطرفه را می‌پذیرند؛ به طور طبیعی هیچ فرد عاقلی زیر بار قرارداد یکطرفه نمی‌رود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: تمام دنیا می‌داند که مقامات کشورمان علیرغم بدعهدی‌های طرف مقابل اعلام کرده‌اند که اگر طرف‌های برجام به این توافق برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند، ایران هم حاضر است مذاکرات را ادامه دهد. معتقدم موضع جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای باشد که اگر آنها از برجام خارج شدند ایران هم پایبند به این توافق نباشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ، برجام ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار