۱۱۰ هزار تن محصول از نخلستان‌های بوشهر برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۱۰ هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر برداشت شده که ۵۶ هزار تن خارَک و رطب و ۵۴ هزار تن خرما بوده است.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: برداشت رطب و خارَک در استان بوشهر پایان یافته، اما برداشت خرما همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به وجود ۳۵ هزار هکتار نخلستان در استان بوشهر، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۶۴ هزار تن محصول از آن‌ها برداشت شود در حالی که پارسال این رقم ۱۶۲ هزار تن بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بارش‌های مناسب سال زراعی گذشته را از جمله دلایل افزایش برداشت محصول عنوان کرد.

عمرانی با بیان اینکه ۶ میلیون اصله نخل در این استان وجود دارد، گفت: بیشترین ارقام خرما شامل کبکاب، زاهدی، شکر و خاصویی می‌شود و شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی وجم به ترتیب بیشترین تولید کنندگان خرما هستند.

او همچنین با اشاره به وضعیت سردخانه‌های استان بوشهر، افزود: ۴۹ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۲۸ هزار تن برای نگهداری خرما در استان فعال است و چندین سردخانه نیز با ظرفیت چهار هزار تن در در دست ساخت است که به زودی به مرحله بهره برداری می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین با اشاره به افزایش دو برابری قیمت خرما نسبت به سال گذشته، این وضعیت را برای نخل‌داران مطلوب عنوان کرد.

استان بوشهر رتبه سوم تولید خرما را در کشور دارد.

انتهای پیام/ک

برداشت خرما در استان بوشهر ادامه دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.