عوارض صادرات خرما لغو شد

عوارض صادرات خرما پس از دو هفته لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بر اساس نامه مدیرکل دفتر مقررات و صادرات وزارت صنعت معدن و تجارت به مدیرکل صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران عوارض صادرات خرما لغو شد.

به دنبال افزایش قیمت خرما در ماه‌های اخیر، مصوبه‌ای در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۹۸ ابلاغ شد که براساس آن خرما مشمول عوارض صادراتی شد براساس آن مصوبه هر کیلوگرم عوارض صادرات هر کیلوگرم خرمای مضافتی بم ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم خرمای کبکاب ۵ هزار تومان و سایر خرما‌ها ۳۰ درصد ارز ریالی صادرات بر مبنای نرخ دلار در سامانه سنا در روز اظهار، تعیین شد.

چند روز پس از اعلام این مصوبه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، لغو آن را خواستار شدند و مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد در آستانه فصل برداشت این محصول، پیش بینی می شود امسال با انبوه تولید مواجه باشیم و باتوجه به  نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضای مصرف داخلی آن، این وزارت با وضع عوارض صادراتی برای این محصول مخالف بوده و پیشنهاد دارد در رویه صادرات آن تغییری ایجاد نشود.

حالا در حالی که دو هفته از تعیین عوارض برای صادرات خرما می‌گذرد، این عوارض لغو شده است.

استان بوشهر با تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما یکی از استان‌های خرما خیز کشور است که به طور معمول ۳۰ هزار تن آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

نزدیک به ۸۰ درصد خرمای استان بوشهر از گونه کبکاب است.

انتهای پیام/ک

لغو عوارض صادراتی خرما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.