رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

۵۰ درصد اختلالات ناشنوایی به دلیل مشکلات ژنتیکی است/ برگزاری نشست خبری سخنگوی دولت با حضور رابط ناشنوایان

قبادی دانا گفت: حدود ۵۰ درصد ناشنوایی‌ به دلیل مشکلات ژنتیکی است و مابقی آن‌ به دلیل دارو‌های مصرفی مادران، مشکلات حین زایمان و موارد دیگر است.


۵۰ درصد اختلالات ناشنوایی به دلیل مشکلات ژنتیکی است/ برگزاری نشست خبری سخنگوی دولت با حضور رابط ناشنوایانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مرکز توانبخشی ناشنوایان اظهار کرد: ۵۰ درصد اختلالات ناشنوایی‌ به دلیل مشکلات ژنتیکی است و مابقی آن‌‌ها به دلیل دارو‌های مصرفی مادران، مشکلات حین زایمان و موارد دیگر هستند.

وی گفت: سه ماه ابتدای تولد زمان طلایی برای شناسایی اختلال ناشنوایی و ۶ ماه ابتدای تولد فرصتی مناسب برای مداخلات درمانی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، جلسه سخنگوی دولت با حضور یک رابط ناشنوایان برگزار می‌شود تا صحبت‌های سخنگو برای ناشنوایان قابل فهم باشد.

غربالگری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوزاد در سال ۹۷ 

قبادی دانا بیان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوزاد (معادل ۹۰ درصد نوزادان متولد شده) در سراسر کشور در سال ۹۷ غربالگری شنوایی شدند که در سال ۹۲ این میزان ۵۲ درصد بود.

وی افزود: غربالگری شنوایی نوزادان در ۶۰۰ مرکز و در ۳۰۰ شهر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: موضوع مهم دیگر توانبخشی ناشنوایان است، در کل کشور ۸۹ مرکز توانبخشی ناشنوایان وجود دارد و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در این مراکز آموزش می‌بینند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در کل کشور ۱۳ هزار معلول تحت پوشش هستند که کل شهریه آن‌ها در دانشگاه‌های آزاد تا مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می‌شود و اگر در دانشگاه پیام نور یا علمی کاربردی تحصیل کنند، ۵۰ درصد شهریه آن‌ها پرداخت می‌شود.

قبادی دانا گفت: قرار است از امسال کمک هزینه تحصیل به معلولانی که در دانشگاه‌های سراسری قبول می‌شوند هم پرداخت شود، همچنین قرار است به فرزندان دانشجو که سرپرست خانواده معلول است کمک هزینه شهریه دانشگاه پرداخت شود.

۲۱۳ هزار معلول شنوایی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

وی بیان کرد: در کل کشور ۲۱۳ هزار نفر دارای معلولیت شنوایی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که ۱۴ درصد کل معلولان را شامل می‌شوند و ۷۴ هزار نفر هم دارای معلولیت صوت و گفتار هستند و حدود ۱۰۰ هزار نفر از ناشنوایان از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه افرادی که اختلال شنوایی دارند، مشکل‌شان با کاشت حلزون رفع نمی‌شود و کاشت حلزون تکنولوژی بالایی را می‌طلبد که فقط ۱۵ کشور قادر به این کار هستند و ۱۳ مرکز کاشت حلزون در کشور وجود دارد که تا کنون ۱۰ هزار ۳۰۰ عمل انجام شده است.

قبادی دانا گفت: قیمت پروتز حلزون ۱۰ هزار دلار است که دولت آن را تأمین می‌کند و خانواده‌ها فقط ۶ میلیون تومان پرداخت می‌کنند که سازمان بهزیستی ۳ میلیون آن را تقبل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار