میرابیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عملیات نصر من الله طرحی برای فشار به سعودی‌ها جهت پایان دادن به جنگ یمن است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت:یمنی ها با علملیات نصر من الله به ریاض اعلام کردند که باید گفت وگوی سیاسی را جایگزین جنگ افروزی کنند.

سعودی‌ها به دنبال راه حل نظامی برای حل بحران یمن هستند/ یمن از موضع تدافعی به حالت تهاجمی رسیده است /عملیات «نصر من الله» طرحی برای فشار به عربستان به منظور پذیرش راه حل مسالمت آمیز بحران یمن/رضا میرابیان کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در رابطه با تحولات اخیر یمن، اظهار کرد: طراحی عملیات «نصر من الله» پس از  ۲ ماه برنامه ریزی، سرانجام اجرا شد و چند روز پیش هم به پایان رسیده است. این اقدامات و طراحی ها در راستای فشار به عربستان انجام شد تا بتوانند در پذیرای در پیش گرفتن راه حل مسالمت آمیزی جهت حل بحران یمن باشند، اما به نظر می‌رسد که سعودی‌ها هنوز این پیام را دریافت نکرده اند.

او افزود:بر اساس گفت‌وگویی که ولیعهد عربستان چند روز گذشته با شبکه سی بی اس آمریکا داشته است به نظر می‌رسد که آنها همچنان بر ادامه جنگ اصرار داشته و می‌خواهند جنگ یمن را از راه  نظامی به سمت نتیجه دلخواهشان ببرند و  راه حل سیاسی در برنامه های آنها جایی ندارد.

میرابیان خاطر نشان کرد: یمن از یکسال گذشته از موضع تدافعی به حالت تهاجمی رسیده است و در زمینه‌های موشکی و پهپادی دست برتر را دارد.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: یمن با عملیات نصر من الله ثابت کرد که در روی زمین هم حرف برای گفتن دارند و سعودی‌ها قدرت هماوردی را با انصارالله و دولت یمن ندارند.

او افزود: دولت یمن و انصارالله همانطور که در ماجرای  آرامکو نشان داد از توانمندی‌های نظامی زیادی برخوردار هستند.


بیشتر بخوانید:عملیات «نصر من الله» ضربه‌ای سخت بر پیکره پرهزینه‌ترین ارتش خاورمیانه وارد کرد 


میرابیان در پاسخ به این سوال که چرا عربستان به جنگ یمن پایان نمی دهد،گفت: حیثیت واشنگتن و ریاض در گرو این جنگ است و عقب نشینی از این موضع، تسلیم به انصارالله و نشستن پای مذاکره با یمن محسوب می شود و این امر جایگاه و موقعیت ولیعهد سعودی‌ها را دچار مخاطره کرده و همین میزان از آبرو هم برای  آنها باقی نمی ماند.

روز شنبه یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، از اجرای عملیات گسترده و مهم در محور نجران در جنوب عربستان با نام «نصر من الله» و به اسارت گرفتن هزاران مزدور سعودی خبر داد.

انصارالله یمن با عملیات نصر من الله ضربه سنگینی به متجاوزان عربستان سعودی زد و به واسطه این اقدام سه تیپ ارتش عربستان  در این عملیات در محور نجران متلاشی شد. همچنین شمار زیادی از نظامیان مزدور هم کشته و هزاران نظامی به اسارت رزمندگان یمنی درآمدند که شماری از فرماندهان و افسران ارتش سعودی در آن دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار