‍ عرصه و حریم امامزاده سید ابراهیم دهلران تعیین شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از تعیین و تصویب عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری امامزاده سیدابراهیم واقع در شهرستان دهلران خبر داد.

‍ عرصه و حریم امامزاده سید ابراهیم دهلران تعیین شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالمالک شنبه‌زاده  مدیرکل میراث‌فرهنگی استان ایلام گفت: عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی، فرهنگی، تاریخی  امامزاده سید ابراهیم واقع در شهرستان دهلران، روستای بردی که در فهرست آثار ملی به‌ ثبت رسیده است توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان شناسایی و تعیین شد که مورد تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

شنبه‌زاده با بیان اینکه عرصه و حریم آثار تاریخی با توجه به درجه اهمیت اثر و براساس کاوش و گمانه‌زنی گستره آثار تعیین می‌شود ‍ عرصه و حریم امامزاده سید ابراهیم دهلران تعیین شده  یادآور شد: عرصه و حریم مصوب آثار پس از ابلاغ وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ایلام، ازسوی استاندار به دستگاه‌های خدمات‌رسان استان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام تأکید کرد: بر این اساس، تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف‌اند برای حفظ حریم آثار تاریخی، پیش از هر گونه ساخت‌وساز در مجاورت این آثار، هماهنگی لازم را با این اداره‌کل انجام دهند.

او با بیان اینکه درمجموع، عرصه و حریم ۲۷ اثر تاریخی در این استان تعیین شده، اضافه کرد: حریم این آثار تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی است و براساس قانون هر گونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

شنبه زاده یادآور شد: امامزاده سیدابراهیم  واقع در استان ایلام، شهرستان دهلران، روستای بردی به شماره ۷۹۷۸ در تاریخ ۱۳۸۱/۱۲/۱۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/غ

  مشخص شدن عرصه و حریم امامزاده سید ابراهیم دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.