ساماندهی قیمت نان در کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: قیمت نان در استان کرمان از چند ماه قبل تغییر کرده و افزایش مجدد قیمت نان ظلم به مردم است.

ساماندهی قیمت نان در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان دربیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان گفت: از ماه‌های گذشته قیمت نان در استان کرمان توسط نانوایان و غیرقانونی افزایش پیدا کرده بود که در جلسه ستاد تنظیم بازار امروز استان کرمان قانونی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان در استان به صلاح نیست گفت: اعضای جلسه تنظیم بازار باید شفاف‌سازی کنند تا براساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

محمدرضا خواجویی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز با بیان اینکه در مکاتبه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور قیمت نان ابلاغ شده است گفت: بر این اساس قیمت نان با وزن ۶۵۰ گرم برای نان بربری هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون ۸۵۰ تومان و لواش ۴۵۰ تومان برای شهر تهران اعلام شده است که پیشنهاد ما این است که همین قیمت برای شهر کرمان نیز اعلام شود.

مجید نژادبیگلری مدیر کل شرکت غله استان کرمان نیز با اشاره به اینکه آردی که به نانوایی‌های استان داده می‌شود با درصد سبوس ۱۳.۵ درصد و به ازای هر کیلو آرد ۸۰۵ تومان دریافت می‌شود گفت: آرد توزیع شده بین نانوایان در سراسر استان یک نوع است.

در این جلسه محمدعلی دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه قیمت نان در استان کرمان از مقداری که در حال حاضر در بازار است یک ریال هم افزایش پیدا نمی‌کند اظهار داشت: از دو سال گذشته به‌صورت غیرقانونی قیمت نان در استان افزایش پیدا کرده و با بررسی باید همین قیمت مصوب شود تا نظارت‌ها انجام و اعمال قانون شود.

او با اشاره به اینکه نان در سبد مصرف غذایی مردم بسیار اهمیت دارد و تاکید بر آن است تا گران نشود گفت: چند ماه گذشته قیمت نان در کرمان به‌صورت غیرقانونی توسط خود نانوایان ۱.۵ برابر افزایش پیدا کرده و افزایش بیش از این اصلا به صلاح نیست.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه ارکان نظام با افزایش قیمت نان مخالف هستند و ما نمی‌توانیم افزایش قیمت داشته باشیم افزود: وضعیت اقتصادی کشور شرایط اقتصادی خاصی هست و باید مردم را درک کرد.

او با اشاره به اینکه افزایش حقوق‌های اقشار مختلف مردم آنچنانی نبوده است بیان کرد: در شرایط موجود نمی‌توان کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی آن هم نان که از ارزاق عمومی مردم است را افزایش داد.

اکنون قیمت نان در استان کرمان برای سنگک ۴۰۰ گرمی هزار تومان، تافتون ۳۴۰ گرمی ۶۰۰ تومان، تافتون دوار ۶۰۰ تومان، بربری ۴۲۰ گرمی ۷۰۰ تومان، لواش ۱۲۰ گرمی ۲۵۰ تومان تعیین شد.

انتهای پیام/س

افزایش مجدد قیمت نان ظلم به مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار