در ایام اربعین حسینی؛

۲۷ درمانگاه در کشور عراق برپا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: ۲۷ درمانگاه هلال احمر در کشور عراق در ایام اربعین حسینی برپا می‌شود.

۲۷ درمانگاه در کشور عراق برپا می‌شودعلی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص تهمیدات اندیشیده شده از سوی این جمعیت برای ایام اربعین حسینی با بیان اینکه برنامه‌های امسال در ۲ فاز انجام می‌شود گفت: یک فاز آن در کشور عراق و فاز دیگر آن از ورودی استان خوزستان تا نقطه صفر مرزی اجرا می‌گردد.

او با بیان اینکه ۲۷ درمانگاه در کشور عراق برپا می‌شود، افزود: یک هزار و ۵۶۰ نجاتگر از سراسر کشور در این درمانگاه‌ها به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

خدادادی اظهار داشت: از این تعداد درمانگاه هلال احمر، ۶ درمانگاه در نجف اشرف، ۷ درمانگاه در کربلا معلی، ۴ درمانگاه در کاظمین، ۲ درمانگاه در حله، یک درمانگاه در سامرا و ۷ درمانگاه دیگر در مسیر‌های منتهی به کربلا مستقر می‌شوند و خدمات پزشکی و فوریت‌های امداد و نجات را بصورت رایگان و شبانه روزی ارائه می‌دهند.

استقرار ۱۶ پایگاه ثابت بین شهری در مسیر مرز‌های شلمچه و چذابه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: همچنین ۱۶ پایگاه ثابت بین شهری امداد و نجات از ورودی استان در مسیر مرز‌های شلمچه و چذابه تا نقطه صفر مرزی مستقر خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول، علاوه بر پایگاه‌های ثابت امداد و نجات، ۱۵ پست امدادی موقت شامل؛ ۶ پایگاه در مرز شلمچه و ۹ پایگاه هم در مرز چذابه برپا می‌شود.

علی خدادادی با اشاره به اینکه ۲ قرارگاه در مرز‌های شلمچه و چذابه مستقر می‌شود، اذعان داشت: در هر کدام از این پایگاه‌ها یک فروند بالگرد درحالت آماده باش خواهد بود.

براساس این گزارش؛ از ۱۰ مهرماه امسال، ۲۶۶ نفر نیروی امدادی در ایران ارائه خدمات پزشکی و امداد و نجات را آغاز می‌کنند و تا ۲۹ مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.