پیشرفت فیزیکی پروژه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رحیمی نیا سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های این معاونت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او افزود: پیرو تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر حفاظت جامع از عرصه‌های منابع طبیعی، پروژه‌های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی شامل گیاهپزشکی، اجرای کمربند حفاظتی وتغییر الگوی مصرف سوخت با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در سطح حوزه‌های آبخیز جنوب کرمان آغاز شده است که تاکنون پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی داشته است.

رحیمی نیا با بیان این نکته که پروژه‌های گیاهپزشکی در قالب پیش آگاهی، پیشگیری و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی ومرتعی است، تصریح کرد: این پروژه‌ها در سطح بیش از ۳ هزارو ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های جنوب کرمان و با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اجرا شده است.

رحیمی نیا تصریح کرد: گیاه نیمه انگلی لورانتوس و آفت تشی از جمله مواردی هستند که خسارات ناشی ازآن‌ها موجب خشک شدن درختان جنگلی همچون بادام، کهکم، قنس، بنه و... شده لذا سعی بر آن است که در مبارزه با لورانتوس از طریق حذف و امحاء شاخه‌های آلوده و در مقابله با آفت تشی به عنوان یک عامل خسارت زا، دسترسی آن به درختان به صورت مکانیکی کاهش یابد.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل گفت: هدف از اجرای پروژه‌های کمربند حفاظتی در واقع شناسایی و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم و به تبع آن جلوگیری از تجاوز و تصرف اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی است که در همین راستا عملیات اجرای کمربند حفاظتی به شیوه احداث بنچ مارک، به طول ۲۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات رو به اتمام است.

اوافزود: به منظور حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی که جوامع روستایی در مجاورت آن‌ها قرار دارند اقدام به توزیع رایگان دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین ۱۱۰ خانوار کرده ایم تا جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی به منظور تأمین سوخت مورد نیاز خود از انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک، به جای هیزم استفاده کنند.

رحیمی نیا تصریح کرد: اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت نیز در سطح شهرستان‌های جنوب کرمان و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال در حال اجرا بوده که در مجموع با اجرای کلیه پروژه‌های فوق، شاخص حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.
انتهای پیام/ی

اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت در شهرستان‌های جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار