مرکز رشد شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که تمام دانشجویان علاوه بر تحصیل، یک دوره رایگان مهارتی می‌بینند.

مرکز رشد شماره ۲ دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح شدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از برنامه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی و مرکز نوآوری جامع این دانشگاه افتتاح شد.
 
مرکز نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع محوری «هوشمندسازی» فعالیت می‌کند و پذیرای ایده‌های نوآورانه نیروی انسانی جوان و خلاق در این موضوع است.
 
در این مراسم، دو شتابدهنده تخصصی تپسی (در حوزه حمل و نقل پیشرفته) و شتابدهنده دی (در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و تولید محتوا) و آزمایشگاه زنده علوم شناختی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.
 
زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی با هدف اشتغال دانش آموختگان، حل مسائل جامعه با رویکرد خلاقانه و نوآور و پرورش نیروی انسانی دارای مهارت است. مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده‌های نوآوری، کسب و کار‌های خلاق و نوآور، برنامه‌های توسعه نیروی انسانی خلاق و نوآوری، آزمایشگاه‌های زنده، مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی، برنامه نوآوری باز و حل چالش‌ها (راهکار) و چالش‌های فراگیر اجتماعی از بخش‌های این زیست‌بوم به شمار می‌رود که توسط ستاری از آن‌ها رونمایی خواهد شد.
 
در این نشست درباره دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشگاه در حوزه نوآوری، توسعه فعالیت‌های نوآورانه و برنامه‌های آینده زیست‌بوم نوآوری بحث و گفتگو می‌شود.
 
در این نمایشگاه، ۱۰ دستاورد دانش‌بنیان و فناورانه از پژوهشگاه و ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ارائه شده است. همچنین فعالان فناور مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور این پژوهشگاه، توانمندی‌ها و محصولاتشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری معرفی می‌کنند و ضمن بیان نیاز‌ها و دغدغه‌هایشان، از برنامه‌های آینده در حوزه فناوری خواهند گفت.
 
مرکز رشد واحد‌های فناور پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، ۳۴ هسته فناور استقرار دارند که از میان آن‌ها، ۱۰ واحد دانش‌بنیان هستند. این واحد‌ها محصولات و خدمات فناورانه خود را در حوزه‌هایی، چون شیمی، دارو، تجهیزات و مواد پیشرفته تحقیقاتی و آزمایشگاهی تجاری‌سازی کرده‌اند یا در مرحله ورود به بازار قرار دارند.

سالیانه ۵ هزار دانشجو، دوره مهارت و بازآموزی می‌بینند

در این مراسم حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی  اظهار کرد: ما مرکز رشد یک را طراحی کردیم که پیشرفت چشمگیری داشت.
 
او افزود: این دانشگاه، تنها دانشگاهی است که تمام دانشجویان علاوه بر تحصیل، یک دوره رایگان مهارتی می‌بینند.
 
سلیمی بیان کرد: سالیانه ۵ هزار دانشجو، در زمینه بازار کار، دوره مهارت و بازآموزی می‌بینند.
 
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بابیان اینکه مرکز رشد شماره ۳ با گرایش تعلیم و تربیت را طراحی کردیم، گفت: در این زمینه تاکنون مورد حمایت کامل معاونت علمی بودیم، اما برای توسعه این مراکز نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار