در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید دستگاه هوشمندسازی دامداری‌ها

اعرابی از ساخت دستگاه هوشمند سازی دامداری‌ها خبرداد و گفت: پس ازتست نهایی این دستگاه برای تجاری سازی به بهره‌برداری می‌رسد.

تولید دستگاه هوشمندسازی دامداری‌هامسعود اعرابی دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دستگاه هوشمندسازی دامداری‌ها اظهار کرد: در زمانی که تنها سرمایه‌ی فرد یک موجود زنده است، نظارت بر سلامت و محل نگهداری آن می‌تواند باعث موفقیت پایدار در کسب و کار فرد شود.
 
اعرابی گفت: در گذشته نظارت بر دامداری‌ها و تشخیص مشکلات دام توسط نیروی انسانی صورت می‌گرفت.

او ادامه داد: از زمان افزایش تعداد دام‌ها و صنعتی شدن دامداری‌ها نظارت سنتی بر دامداری‌ها با مشکل مواجه شده است و تشخیص مشکلات دام با تاخیر صورت می‌گیرد.
بیشتر بخوانید: دستگاهی که اتوماتیک دمای منزل و محیط را تنظیم نگه می دارد
دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به بالا رفتن ریسک حذف دام و هزینه درمان، تصریح کرد: تمام حرکات حیوان‌، معنای خاصی دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: در هوشمندسازی دامداری‌ها، سنسور‌های پوشیدنی، به منظور نظارت برعلائم حیاتی دام چون؛ ضربان قلب، فشار خون و... قرار می‌دهند.

اعرابی ادامه داد: ارتباط بین سنسور‌ها به وسیله تکنولوژی IOT انجام می‌گیرد که اطلاعات دریافت شده به صورت مداوم پایش می‌شود و نتیجه‌ی آن در قالب یک نمودار در اختیار دامدار قرار می‌گیرد.

او افزود: با این دستگاه دامدار می‌تواند به صورت شبانه روزی از وضعیت سلامتی یا بیماری دام آگاهی یابد.

دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ابراز کرد: پس از تست محصول وارد بحث تجاری سازی آن می‌شویم.

انتهای پیام/
 

هوشمندسازی دامداری‌ها توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
بسیار عالی