افتتاح مدرسه خیری در فنوج

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از افتتاح مدرسه سه کلاسه خیری در شهرستان فنوج خبرداد.

افتتاح مدرسه  خیری  در فنوجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رضا سرحدی نیا سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان  اظهار داشت:  ۶۰ دانش‌آموز روستای، ولی آباد فنوج امروز با افتتاح مدرسه سه کلاسه خیری از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

او افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت هزار مترمربع و با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان با مشارکت خیران نیک‌اندیش ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.

او  ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر به همت خیران ساخته شده است که این امر منجر به جذب بیش از ۱۶ هزار بازمانده از تحصیل شد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بر دارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.

او ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی نیا بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/ع

۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار