کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه کم‌شنوایی در کودکان را اینجا بخوانید

دبیر انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه کم‌شنوایی در کودکان را حمید جلیلوند استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علمی شنوایی‌شناسی ایران پاسخ داد.

سوال: آیا زالو درمانی پشت گوش به درمان کم شنوایی کمک می‌کند؟

جواب: زالو درمانی پشت گوش به درمان کم شنوایی کمک نمی‌کند، کم‌شنوایی به ۲ نوع انتقالی و حسی- عصبی تقسیم بندی می‌شود، برای بهبود کم شنوایی‌های انتقالی از جراحی استفاده می‌کنیم.

سوال: فردی ۱۵ ساله که از ابتدای تولد به علت بیماری زردی کم شنوا بوده است آیا امکان بهبود برای او وجود دارد؟

جواب: این شخص باید به کلینیک‌های شنوایی‌سنجی مراجعه کند تا میزان کم شنوایی و وسعت آن مشخص شود،کودکانی که در ابتدای تولد به زردی دچار می‌شوند، کم شنوایی آن‌ها اغلب برگشت‌پذیر است به این معنی که با رفع زردی، شنوایی آن‌ها هم بهتر می‌شود، ولی اگر شنوایی این کودکان بهبود پیدا نکرد باید از سمعک یا کاشت حلزون کمک بگیریم.


پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید
 
سوال: فردی که به کم شنوایی مبتلا بوده و پزشک برای او سمعک را تجویز کرده است آیا می‌تواند سمعک را نزند؟

جواب: شخص کم شنوا باید از سمعک استفاده کند، ولی اگر او نمی‌تواند همه ساعات شبانه‌روز از این وسیله استفاده کند می‌تواند برای ساعاتی سمعک را زده، آن را در بیاورد سپس دوباره از آن استفاده کند.

سوال: آیا باقی ماندن محلول شست و شوی گوش به مدت طولانی در بروز کم شنوایی نقش دارد؟

جواب: باقی ماندن محلول شست‌وشوی گوش به مدت طولانی در بروز کم‌شنوایی تأثیر ندارد البته در مواردی که پرده گوش پاره باشد برای شست‌وشوی گوش نباید از محلول شست‌وشوی گوش استفاده کرد در این مواقع فرد باید به پزشک مراجعه کند.

سوال: آیا باقی ماندن آب در گوش پس از استحمام در بروز کم شنوایی مؤثر است؟

جواب: باقی ماندن آب در گوش پس از استحمام در بروز کم‌شنوایی نقش ندارد، باقی ماندن آب در گوش تنها در مواردی که پرده گوش پاره شده باشد، می‌تواند مشکل‌ساز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار