صیانت دستگا‌های اجرایی از حقوق بیت المال

معاون دادستان کرمان گفت: هر دستگاه اجرایی مستند به قوانین میتواند از حقوق بیت المال مرتبط با دستگاه خود صیانت کنند.

صیانت پذیری دستگا‌های اجرایی از حقوق بیت المالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد علی سلیمانی معاون دادستان کرمان امروز در تشکیل کارگروه مقابله با حاشیه نشینی شهرستان کرمان با تأکید به مسئولین دستگاه‌های اجرایی مبنی بر حفاظت از حق و حقوق دستگاه خودشان گفت: هر دستگاه در تولیت دستگاه خودش مستند به قوانین میتواند از حقوق بیت المال مرتبط با دستگاه صیانت کنند، قانونگذار ثبت مالکیت اراضی را به دولت مکلف کرده است.

او با اشاره و تشریح برخی قوانین مبنی بر عدم موضوعیت در بعضی از استانها، مکاتبه با سازمان یا وزارتخانه‌های متبوع در عدم موضوعیت و عدم اجرا را وظیفه ادارات کل مرتبط با قوانین وضع شده ذکر کرد.

معاون دادستان کرمان برگزاری جلسات آموزش قضایی برای دهیاران، همکاری و هماهنگی بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت بزرگ و مناسب صدا و سیما را در مقابله با حاشیه نشینی تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از افرادی که اقدام به تغییر کاربری یا مواردی این چنینی کرده اند بدلیل عدم آگاهی بوده است، صدا و سیما بایستی نقش خود را با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این حوزه ایفا کند.

سلیمانی خواستار تمرکز مسئولین روی مناطقی مانند مرکز استان که به دلایل مختلف مستعد حاشیه نشینی است شد و افزود: اگر مسئولین بخواهند در حوزه مسئولیت خود کار کنند بیش از این میتوانند کار کنند، تبعات حاشیه نشینی بسیار مصیبت بار است.

فرماندار کرمان در این جلسه با اشاره به بحث حاشیه نشینی که همواره بعنوان یکی از شاخص‌های اساسی مورد تاکید استاندار و امام جمعه محترم کرمان نیز بوده است، بیان کرد: بیشترین موارد مرتبط با حاشیه نشینی اعم از زمین خواری، تغییر کاربری، تصرف اراضی ملی و... در بخش مرکزی قرار دارد، تصمیمات جلسات باید جلوی هرگونه سوء استفاده سودجویان این حوزه رابگیرد.

او با تاکید به مسئولین مبنی برحفاظت از اراضی تحت تملک دستگاه خود، افزود: باید در دو بخش مقابله وساماندهی این معضل فعالیت جد داشت.

فرماندار کرمان نقش دهیاران را در گام اول مقابله با حاشیه نشینی تاثیر گذار دانست و گفت: بخش عمده حاشیه نشینی در محدوده اطراف شهر وروستا‌های منتهی به آن است ودهیاران نباید به سادگی از موضوعات مرتبط با حاشیه نشینی بویژه زمین خواری بگذارند.

او به بخشداران توصیه کردکه دهیاران را توجیه کنند تا هر گونه تصرف، تغییر کاربری و.. را سریعا گزارش نمایند.

انتهای پیام /س


نقش دهیاران  در گام اول مقابله با حاشیه نشینی تاثیر گذار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار