آمار تولد نوزاد در لرستان ۱۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان از کاهش ۱۳ درصدی تولد نوزاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، قاسم، ولی زاده مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: در ۶ ماه نخست سال‎جاری ۱۴ هزارو ۸۴۴ واقعه تولد در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش داشته است.

 ولی زاده  در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن جلسات استانداری بیان کرد: از مجموع تولدهای ثبت شده ۵۳ درصد پسر و۴۷ درصد دختر هستند و به ازای هر ۱۱۳ دختر ۱۰۰ پسر متولد شده است.

او ادامه داد: در هر شبانه روز ۸۰ نوزاد و هر ساعت سه نوزاد در استان متولد شده است.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در این مدت ۲۶۲ ولادت ۲قلو و ۶ مورد سه قلوزایی ثبت شده است.

ولی زاده با بیان اینکه در این مدت ۴ هزار و ۵۹۵ مورد وفات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۲ افزایش فوتی ثبت شده است.

او گفت: مهمترین عوامل مرگ و میر در ۶ ماه نخست سالجاری به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی با ۱۶۴۴ واقعه، بیماری‌های بد تعریف شده مانند کهولت سن، سرطان و تومور‌ها و حوادث غیرعمدی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت:در این مدت ۸هزارو ۹۵۹ مورد ازدواج ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد کاهش داشته است.

ولی زاده افزود: در این مدت یکهزار و ۸۵۱ مورد طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه ۸.۱ درصد افزایش داشته است.

او  اظهار داشت:در هر شبانه روز ۱۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است و میانگین سن طلاق برای مردان ۳۵ و برای زنان ۳۰ سال است و ۱۰ درصد طلاق‌ها کمتر از یک سال ازدواج بوده است.

انتهای پیام/ر

کاهش میزان موالید در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار