لایروبی ۷۰ درصد از کانال‌های دفع آب‌های سطحی

شهردار آبادان گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از کار لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی آبادان به اتمام رسیده است.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین حمید پور شهردار آبادان شامگاه گذشته در جلسه ستاد بحران شهرستان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، با اشاره به آغاز دو ماهه این عملیات گفت: در آبادان ۱۸۰ کیلومتر کانال روباز و حدود ۱۱۲ کانال هادی بسته (لوله‌ها) دفع آب‌های سطحی داریم که تاکنون ۷۰ درصدشان لایروبی شده‌اند.

او ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر کانال‌های دفع آب‌های سطحی بیشتر وظیفه انتقال فاضلاب را به انجام می‌رسانند و ورود فاضلاب به کانال‌های دفع آب‌های سطحی یکی از مشکلات اصلی ما است.

شهردار آبادان افزود: در بیش از ۸۰ درصد از کانال‌های دفع آب‌های سطحی آبادان همچون مثل شهرک دریا، فیه، خیابان کارکوب زاده و امثال اینها فاضلاب جریان دارد.

حمید پور گفت: هرس درختان کونوکارپوس را نیز از اوایل شهریورماه آغاز کردیم و اکنون ۵۰ درصد کار به اتمام رسیده است.

به گفته وی، ظرف یک ماه آینده لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به اتمام می‌رسد.

شهردار آبادان گفت: موضوع راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت پمپاژ آب‌های سطحی در دستور کارمان است که این کار نیز تا ۱۵ روز آینده آماده انتقال آب‌های سطحی می‌شوند.

حمیدپور افزود: در بحث دفع ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر بارندگی از طریق کانال‌های آب‌های سطحی مشکلی وجود ندارد که البته آب گرفتگی معابر تا حدودی قابل‌قبول است.

او با تاکید بر لزوم فراهم آوری گونی برای مواقع اضطرار ناشی از فراوانی بارندگی، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا پمپ هادی دیزلی و سیار خود را برای کمک به دفع آب ناشی از بارندگی احتمالی فراوان آماده کنند.

شهردار آبادان گفت: در حال حاضر کارگران شهرداری به صورت شیفتی در حال اورهال کردن پمپ هادی برای دفع آب ناشی از بارندگی هادی فراوان احتمالی هستند.

حمید پور ادامه داد: از اداره آبفا می‌خواهیم تا در کنار بیاید تا با انجام اقدامات مشترک و هم افزایی مانع از ورود آب ناشی از بارندگی فراوان احتمالی به داخل منازل شویم.

او افزود: تا پایان مهرماه به طور ۱۰۰ درصد کار لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی، آهک پاشی مجاری سطحی و هرس درختان به اتمام می‌رسد.

حمیدپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث دفع پسماندهای شهری جلساتی را برگزار کردیم، گفت: در زمان بروز سیل زباله‌ها به سایت دفن زباله خرمشهر انتقال دادیم اما الان دیگر اجازه این کار را نداریم و لذا در تلاش برای تقویت گود زباله آبادان هستیم.

انتهای پیام/ د

لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی

برچسب ها: لایروبی ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.