اتحادیه اروپا در سالروز قتل جمال خاشقجی بیانیه صادر کرد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز قتل جمال خاشقجی بار دیگر بر تعهد خود به آزادی مطبوعات و حمایت از خبرنگاران تاکید کرد.

اتحادیه اروپا در سالروز قتل جمال خاشقجی بیانیه صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا در سالروز قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بر لزوم رسیدگی به عاملان و نحوه این قتل تاکید کرد.

در این بیانیه که در سایت اتحادیه اروپا درج شده آمده است: ما امروز یاد جمال خاشقجی، روزنامه نگار محترم سعودی را گرامی می‌داریم که در محل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در دوم اکتبر ۲۰۱۸ کشته شد. جمال خاشقجی همچنان الهام بخش روزنامه نگاران و همکارانی است که به علت دست نوشته هایش با او در تماس بودند؛ از جمله همکارانش در موسسات اتحادیه اروپا.
یکسال بعد از قتل او، هنوز سوالات بسیاری بی پاسخ مانده‌اند. اتحادیه اروپا بر لزوم تضمین پاسخگویی کامل همه کسانی که در این خصوص مسئول بودند و نیز بررسی معتبر و شفاف درباره نحوه کشته شدن او، همچنین روند قضایی مقتضی درباره متهمانی که محاکمه آن‌ها در ریاض جریان دارد، تاکید می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روزنامه نگاران، همچون جمال خاشقجی، به کرّات در بسیاری از کشور‌ها هدف حمله قرار می‌گیرند. اتحادیه اروپا به این مناسبت، بار دیگر بر تعهد خلل ناپذیر خود به آزادی مطبوعات و حمایت از خبرنگاران در سراسر جهان تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار