معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

خرید "تک جلدی" کتاب درسی امکان پذیر است

باقرزاده گفت: افرادی که کتاب به دستشان نرسیده یا ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند در سامانه به‌عنوان خرید "تک‌جلدی" ثبت‌نام کنند.

خرید تک جلدی کتاب درسی امکان پذیر شد/ اینکه سامانه برای ثبت‌نام تک‌جلدی کتاب‌ها فعلاً باز استبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به گلایه برخی خانواده‌ها از کمبود کتاب درسی، اظهار کرد: کتاب‌های متوسطه اول از طریق نمایندگی‌های فروش کتاب توزیع می‌شود و خیلی مسئله‌ای نداریم.
 
او افزود: در دوره ابتدایی هم تقریباً در هیچ استان و شهرستانی با مشکل مواجه نیستیم، چون تمام افرادی که در سامانه سناد ثبت‌نام کردند برایشان ثبت سفارش شده است و روزبه‌روز هم فرایند ثبت‌نام و ارسال کتاب را کنترل می‌کردیم.

کسری کتاب نداریم

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: مشکل اصلی برای کتاب‌های پایه دهم اتفاق افتاده است که گاهی در انتخاب رشته با مسئله مواجه بودند و قاعدتاً تا در سناد ثبت‌نام نکنند، نمی‌دانیم که چقدر کتاب باید به مدارس بفرستیم.
 
او با تأکید بر اینکه مشکل کسری کتاب نداریم، گفت: در بعضی از مناطق، ثبت‌نام دانش آموزان دیر اتفاق افتاد و در روز‌های اول و دوم مهر هم ثبت‌نام داشتیم که آنجا ممکن است کتاب با تأخیر رسیده باشد، اما مشکلی از بابت کسری چاپ نیست و تقریباً ۲ درصد بیش از تعداد دانش‌آموزان کتاب چاپ کردیم.

امکان خرید تک جلدی کتاب درسی تا ۱۵ مهر

باقرزاده گفت: با شرکت پست قراردادی امضا کردیم که هر فردی در هرجایی کتاب دستش نرسیده یا ثبت‌نام نکرده است می‌تواند در سامانه به‌عنوان خرید تک‌جلدی ثبت‌نام کند و شرکت پست هم بلافاصله کتاب را می‌فرستد.
 
او با بیان اینکه سامانه برای ثبت‌نام تک‌جلدی کتاب‌ها فعلاً باز است، افزود: بنا داریم تا ۱۵ مهر سامانه باز باشد حتی تا آخر مهر هم در بعضی از نقاط سامانه را باز می‌گذاریم.
بیشتر بخوانید:  اماواگر‌های تغییر کتب درسی در دانشگاه پیام نور/ چرا منابع درسی همچنان دست نخورده باقی مانده است؟
باقر زاده با اشاره به کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران و دختران، تصریح کرد: کتاب مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران و دختران بازنگری کلی شد و اواخر شهریور برای چاپ رفت. این کتاب با تأخیر به دست دانش‌آموزان می‌رسد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار