توصیه‌های پلیس بوشهر به زائران اربعین

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از زائران اربعین حسینی خواست برای داشتن سفری آسان به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سرهنگ جوشن سهرابی گفت: برای ورود به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات گذرنامه الزامی است و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود.

او افزود: زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و از تحویل گذرنامه خود به دیگران بپرهیزند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر ادامه داد: زائران با تلفن همراه از صفحه گذرنامه عکس بگیرند تا در صورت گم شدن یا سرقت آن، بتوان از اطلاعاتش بهره برداری کرد.

سهرابی با بیان اینکه ورود غیر قانونی به کشور عراق مجازات حبس دارد، از مردم خواست برای دریافت گذرنامه خودشان به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و موسسات غیر مجاز تحویل ندهند و برای دریافت ارز مورد نیاز به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی خودداری شود.

او بیان کرد: کشف ارز جعلی از زائران ایرانی در کشور عراق مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد خواهد کرد، به همین علت زائران هنگام سفر به این کشور مواظب افرادی که سعی در معاوضه دینار عراقی و دلار با پول ایرانی دارند باشند، زیرا احتمال ارائه دینار جعلی وجود دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: هنگام خرید برخی از اجناس در عراق مانند گوشی تلفن احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و در کشور ما فعال نباشد، وجود دارد پس زائران مواظب خرید وسایل تقلبی و بدلی باشند.

سهرابی افزود: افراد به هیچ عنوان رمز کارت بانکی خود را در روی کارت‌ها درج نکنند و مدارک و کارت‌های عابر بانک خود را در جیب‌های مختلف نگهداری کنند و همه مدارک، پول و کارت‌های بانکی را یک جا نگذارند.

او تاکید کرد: زائران اطلاعات هویتی و گذرنامه خود را در اختیار کسی قرار ندهند، زیرا ممکن است از حق امتیاز رجیستری و ثبت گوشی تلفن همراه مسافری آن‌ها سوء استفاده شود.

انتهای پیام/ک

پلیس از زائران اربعین خواست توصیه‌ها را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.