مدیر جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل گفت:باید بیش از سه هزار تن پسته خشک در شرایط عادی از مزارع شهرستان آران‌وبیدگل برداشت شود که با توجه به شرایط پیش آمده، برداشت این محصول امسال حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن خواهدبود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حسین فتاحی مدیر جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل افزود: باید بیش از سه هزار تن پسته خشک در شرایط عادی از مزارع شهرستان آران‌وبیدگل برداشت شود که با توجه به شرایط پیش آمده، برداشت این محصول امسال حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن خواهدبود.

مدیر جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل با اشاره به وجود هفت ترمینال فرآوری پسته در این شهرستان اضافه کرد: پسته‌های برداشتی امسال از سطح مزارع در نقاط گوناگون این شهرستان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد پوکی دارند که این امر نیز به نوبه خود موجب کاهش میزان برداشت و تولید پسته شده است.

او گفت: آران‌وبیدگل قطب تولید پسته در استان اصفهان است؛ اما پارسال نیز به علت تنش دمایی شاهد خسارت و کاهش تولید پسته در این شهرستان بودیم.

فتاحی با اشاره به وجود سه هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته شامل دو هزار و ۲۵۰ هکتار باغ بارور گفت: کار برداشت محصول پسته از اوایل مهرماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

شهرستان آران‌وبیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در شمالی‌ترین نقطه استان، در فاصله شش کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع است.

انتهای پیام/م

 

کاهش تولید پسته در آران و بیدگل

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.