عطاران مجوزداران عرضه گیاهان خشک و مفردات پزشکی

مسئول داروهای طبیعی سنتی و مکمل های دارویی معاونت غذا و دارو گقت: گیاهان دارویی خشک و مفردات پزشکی توسط عطاری ها عرضه می شود.

هنرمند مسئول دارو‌های طبیعی سنتی و مکمل‌های دارویی معاونت غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: عطاری‌ها تنها باید بر مبنای لیست ارائه شده از سوی علوم پزشکی به عرضه و فروش گیاهان دارویی خشک و مفردات پزشکی بپردازند.

او افزود: از آنجایی که محدوده فروش محصولات عطاری‌ها در حوزه نظارت اصناف خوار و بار قرار می‌گیرد نظارت بر فروش این محصولات از عهده علوم پزشکی خارج است.

هنرمند با بیان اینکه نظارت بر عطاری‌ها به صورت بازرسی مشترک از سوی نمایندگان سازمان‌های اصناف، اماکن، معاونت غذا و دارو و نماینده‌ای از اداره صمت است گفت:این نظارت‌ها به طور معمول در هفته‌ای دو یا سه بار انجام می‌شود.

مسئول دارو‌های طبیعی سنتی و مکمل‌های دارویی معاونت غذا و دارو افزود:مطابق بازرسی ها۷۰درصد عطاری هادارای پروانه کسب هستند و فقط ۳۰درصد آن‌ها بنا به دلایل مختلف پروانه کسب آن‌ها صادر نشده است.

او عنوان کرد: به منظور ساماندهی فعالیت عطاری‌ها قوانینی برای بسته بندی گیاهان دارویی در حال تدوین است تا از این جهت بتوانیم نظارتی قانونمند بر محصولات ارائه شده از سوی عطاری‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام / ط آ

صدور پروانه کسب ۷۰درصد عطاری‌های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.