نقش بهداشت و درمان در دفاع مقدس

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهداشت و درمان رکنی جدایی ناپذیر در دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در مراسم افتتاحیه کارگاه بهداشت و درمان در دفاع مقدس گفت:  نقش بهداشت و درمان در مقایسه با سایر نهاد‌ها بسیار خاص بوده و در دوران دفاع مقدس نیرو‌های پزشکی هلال احمر و امدادگران نقش بسزایی داشتند .

او افزود: در روزهای ابتدایی که  جنگ  تحمیلی آغاز شد دولت عراق  و منافقین برنامه هایی برای ضربه زدن به انقلاب را داشتند اما فرزندان ایران با مجاهدت ها و رشادت های خود از این سرزمین دفاع کردند و با توکل به خدای خود توانستند به مقابله به این متجاوزان بپردازند و جانانه و دلاورمردانه از میهن دفاع کردند .

در ادامه این جلسه سرهنگ کاظم خسروی از رزمندگان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی در خصوص جنگ و نقش نیرو‌های بهداشتی ودرمانی پرداخت واظهار کرد: نه تنها مرد و مرد‌های ما جریان نقش بهداشت و درمان را رقم زدند، بلکه در کنار آن‌ها خواهران متعهدی بودند که از جامعه پزشکی نقش پرستار، امدادگر را در جبهه ایفا می کردند.

او با اشاره به اینکه شهدای زیادی را از کادر و جامعه پزشکی و امدادی  داشتیم افزود:   هدف و مسئولیت اصلی به دوش امدادگران و پزشکان و پرستاران بود که می‌بایست مجروح را درمان کنند و خیلی از این عزیزان بدین شکل به شهادت می‌رسیدند.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: من بعنوان یک رزمنده دفاع مقدس  از جوانان می خواهم مسائل را با سیاست مخلوط نکنیم و دست از ولایت بر ندارند و پشتیبان ولایت فقیه و پیرو ولایت باشند.

انتهای پیام / ط ا

 

برچسب ها: دانشگاه ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار