تبادل یافته‌های تحقیقاتی ۱۸ استان کشور از چرخه تولید تا صادرات سیر

رییس مرکز آموزش تحقیقات، کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان گفت: تبادل یافته هری تحقیقاتی ۱۸ استان کشور در زمینه محصول سیر در همدان برگزار می‌شود.

تبادل یافته‌های تحقیقاتی ۱۸ استان کشور از چرخه تولید تا صادرات سیراسدیان، رییس مرکز آموزش، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  با اشاره به تبادل یافته‌های تحقیقاتی استان های کشور در همدان، گفت: این تبادل یافته طی دو روز در همدان انجام و ۳۰ طرح تحقیقاتی با حضور کشاورزان، کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها بررسی خواهد شد.

او هدف از انتقال یافته‌ای تحقیقاتی را تشویق کشاورزان برای بکارگیری این یافته‌های علمی در کشت و زراعت دانست و گفت: ما در این تحقیقات به دنبال تولید ارقام مرغوب‌تر محصول و صادرات و درآمد‌هایی بیشتر برای تولید کنندگان هستیم.

دکتر اسدیان از برگزاری همزمان نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی هم در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی همدان خبر داد و گفت: نمایشگاه ماشین‌های کشاورزی با حضور ۷ شرکت، نمایشگاه صنایع غذایی و کود و سم هم در کنار این نشست انتقال یافته‌های تحقیقاتی سیر برگزار شده است.

رییس مرکز آموزش، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: سیر همدان از نوع سیر خشک با زمان نگهداری طولانی است و ۶۰ درصد سیر صادراتی کشور در استان همدان تولید می‌شود.

او  گفت:در استان همدان تا کنون ۳۰ طرح تحقیقاتی در زمینه سیر و ۵ طرح دانشجویی با محوریت ارقام جدیدی، ماشین آلات کشاورزی در کشت سیر و جنبه‌های درمانی سیر انجام شده است.

انتهای پیام/ا

انجام ۳۰ طرح تحقیقاتی در زمینه سیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.