مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۱۰۰۰ کودک کار در استان خبر داد که به صورت پاره وقت و دائم مشغول به کار هستند.

۱۰۰۰ کودک به صورت پاره وقت و دائم در استان کرمانشاه کار می کنندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فاطمه رضوان مدنی  با اشاره  راه اندازی خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، مداخلات تخصصی در زمینه بررسی تماس و گزارشات توسط تیم متخصص، روانشناسی و مددکاری و راه اندازی مرکز شناسایی جذب و ساماندهی کودکان خیابانی از آن جمله است گفت: هدف از راه اندازی مرکز شناسایی و جذب کودکان خیابانی را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان است.

او گفت: مهمترین رویکرد مداخله‌ای در مورد کودکان خیابانی حمایت از خانواده به منظور تقویت و توانایی در انجام کارکرد‌های طبیعی مانند رشد و تربیت فرزندان و حمایت از آن‌ها است تحصیل کودکان به عنوان راهکاری مناسب جهت جلوگیری از کار کردن و امن سازی محیط زندگی در شهر‌ها است.

رضوان مدنی بیان داشت: در ۶ ماهه اول امسال از کلیه تماس‌هایی که برقرار شده است ۶ درصد تماس‌ها مربوط به موارد کودک آزاری بوده است و همچنین حدود ۷۷ درصد تماس‌ها مربوط به گزارشات مسامحه و غفلت است.

او با اشاره به شناسایی ۱۴۳ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه گفت: در این روستا با راه اندازی سامانه مشق توانستیم ۵۲ کودک را به تحصیل برگردانیم و به آن‌ها خدمات تخصصی ارائه دهیم در حوزه کار کودکان بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کودک کار در کل استان به صورت پاره وقت و دائم مشغول به کار هستند.

او اظهار داشت: برنامه ساماندهی سفیر سبز (طرح استاد- شاگردی و فروش محصولات فرهنگی) ویژه کار کودکان به منظور کاهش و کنترل آسیب‌های کودکان و بهره مندی آن‌ها از حقوق طبیعی یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده توسط بهزیستی استان است.

رضوان مدنی همچنین از قوانین دست و پا گیر در ارائه خدمات به کودکان اشاره کرد و گفت: دشوار بودن دریافت حکم سلب صلاحیت از قوه قضاییه برای والدین بدسرپرست و بلاتکلیف ماندن فرزندان آن‌ها در مراکز و همچنین صدور حکم پذیرش از سوی مقام قضایی در مورد فرزندانی که شرایط نگهداری در مراکز بهزیستی را ندارند از مهم‌ترین آن قوانین هستند.

 

انتهای  پیام/ز

 


شناسایی ۱۴۳ کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه

برچسب ها: خانواده ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.