دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

با وجود چالش های فضای مجازی صدای کودکان را نمی‌شنویم/۷۰ هزار نفر کودک کار و خیابانی داریم

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: کلینیک حمایت از حقوق کودک در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

با وجود چالش های فضای مجازی صدای کودکان را نمی‌شنویم/۷۰ هزار نفر کودک کار و خیابانی داریمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری امروز پنج شنبه در دوازدهمین همایش کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می‌شود و بسیاری از حقوق کودک در معارف اهل بیت (ع) جایگاه ویژه‌ای دارد حق زندگی آرام، تحصیل، تفریح و شادی، شنیده شدن صدای آن‌ها مجموعه حقوق کودکان است.

این مسئول بیان داشت: امروز چالش‌های جدی فضای مجازی و رسانه‌ای چنان سایه شوم بر خانواده‌ها انداخته است که صدای کودکان را نمی‌شنویم و با توجه به آسیب‌هایی که امروز کودکان را تهدید می‌کند می‌طلبد با شرایط ویژه به آن‌ها نگاه کنیم.

او ادامه داد: همچنین کودکان به دلیل شرایط سنی بیشتر از سایر گروه‌های جمعیتی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند لذا باید برای پیشگیری از این آسیب‌ها تمام دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را در این خصوص انجام دهندامسال از سوی شورای هماهنگی مرجع کنوانسیون حقوق کودک سال تحول در حوزه حقوق کودک نامگذاری شده است.

عباسی از راه اندازی کلینیک خاص حمایت از حقوق کودک در سراسر کشور خبر داد و گفت: تا کنون ۹ کلینیک در سراسر کشور راه اندازی شده و این کلینک در استان کرمانشاه نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

او افزود: وقتی معاون سازمان بهزیستی اعلام می‌کند ۷۰ هزار نفر کودک کار و خیابانی داریم یک فاجعه است و این وضعیت زیبنده کشور ما نیست و برای مدیریت آن لازم است تلاش کنیمیکی از چالش‌های اصلی استان کرمانشاه نیز کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت هستند که لازم و ضروری است این چالش‌ها تا پایان امسال مدیریت شود.

این مسئول با بیان اینکه داشتن مجمع ویژه اطفال در استان کرمانشاه قابل تقدیر است، گفت:، اما نداشتن خانه کودک یکی از خلاء‌های جدی استان کرمانشاه است که باید در این خصوص مسئولین، نمایندگان مجلس و شورای شهر پای کار باشند.

عباسی خاطر نشان کرد: اگر کودک بازمانده از تحصیل داریم آموزش و پرورش گزارش دهد چرا بازمانده از تحصیل داریم و راهکار حل آن‌ها چیست و باید این موارد مدیریت شود در کشور ۲ درصد از کودکان ما محروم از تحصیل هستند و این نرخ بالا و بسیار سنگین است و برای مدیریت آن باید همه مسئولین با همدلی مضاعف پای کار بیایند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری بیان داشت: قانونگذار در خصوص خشونت علیه کودکان گام بلندی برداشته و لایحه حمایت از کودکان تصویب و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

عباسی اظهار داشت: کشور ما به لحاظ رتبه بندی حقوق بین المللی کودکان جایگاه خوبی ندارد و به این لحاظ نیازمند عظم جدی هستیم تا رتبه خود را ارتقاء دهیم.

 

انتهای پیام/ز

 

سفر  دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به کرمانشاه

برچسب ها: خانواده ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار