ادامه مطالعات طرح جامع احیای خلیج گرگان / خشک شدن ۸ هزار هکتار از خلیج گرگان

استاندار گلستان از فرصت سه ماهه برای به روز کردن مطالعات زیست محیطی طرح احیای خلیج گرگان به مشاور این طرح خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس استاندار گلستان در نشست تخصصی خلیج گرگان گفت: متاسفانه از ۴۰ هزار هکتار مساحت خلیج گرگان تا کنون ۸ هزار هکتار خشک شده شده و برای ادامه حیات مردم استان نیازمند ورود آب با هر روش پیشنهادی به خلیج گرگان هستیم.


هادی حق شناس با تاکید بر این که ما هیچ مانعی برای ادامه مطالعات نداریم افزود: از مشاور طرح می‌خواهیم طب مدت ۳ ماه آینده مطالعات خود را به روز کند و همزمان دانشگاه شهید بهشتی نیز در این راستا مطالعات لازم را انجام و به استان ارائه دهد.


استاندار ادامه داد: ما تاکیدی بر لایروبی در خلیج گرگان نداریم، اما بر این باوریم که احیای خلیج نیازمند آب است و باید تمام دستگاه‌های متولی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.


مسعود باقرزاده کریمی مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب سازمان حفاظت محیط زیست هم در این گفت: خلیج گرگان جزو اولویت هاست و باید توجه داشته باشیم که در تالاب‌ها گاهی مشکل در بالادست است که باید در رفع آن کوشا باشیم و سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی ارائه طرح جامع و اجرای آن را در خلیج گرگان دارد.

 

نشست تخصصی خلیج گرگان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.


انتهای پیام / فا


نشست تخصصی احیای خلیج گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار