حفاظت و توسعه جنگل ها در استان خوزستان

رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: حفاظت، توسعه و گسترش از جنگل‌ها که بعنوان اولین و اساسی‌ترین رکن از وظایف سازمانی اداره کل است.

امین وثوقیان رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: استان نزدیک به یک میلیون هکتار جنگل طبیعی و بیشه زار دارد که حدود ۱۶ درصد سطح استان را تشکیل می دهد و این سطح غالبا در نوار شمالی استان از شمال شرق تا شمال غرب را در برگرفته و به اصطلاح ناحیه رویشی زاگرس استان را تشکیل می‌دهد.

او افزود: گونه‌های این ناحیه شامل بلوط ایرانی به میزان بیش از ۹۰ درصد و گونه‌های همراه آن شامل بادام کوهی، کلخنگ، بنه، مهلب، تنگرس، شن یا پلاخور و ... و گونه‌های نادری مانند ارس و زربین بعنوان ۲ گونه سوزنی برگ طبیعی استان بوده که این طیف وسیع تنوع گونه‌ای ضرورت توجه همه مردم و مسئولان را می‌طلبد.

وثوقیان بیان داشت: علاوه بر موضوع حفاظت از جنگل‌ها که بعنوان اولین و اساسی‌ترین رکن از وظایف سازمانی اداره کل بوده، توسعه و گسترش جنگل‌ها بعنوان یکی از گام‌های بعدی آن وظایف است.

 رئیس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان تصریح کرد: اگر نواحی رویشی استان را به ۳ بخش زاگرس، خلیج- عمانی و زاگرسی تقسیم کنیم هر بخش از این نواحی خواهش‌های اکولوژیکی و گونه‌های وابسته به آن اقلیم را می‌طلبد.

این مقام مسئول ادامه داد: در توسعه جنگل‌های زاگرس از گونه پیشگام بادام کوهی و در غنی سازی جنگل‌های زاگرس از گونه بلوط ایرانی می توان به تناسب طبقات ارتفاعی، خاک و میزان بارندگی استفاده نمود.

او در پایان گفت: در ناحیه خلیج عمانی می توان از گونه کنار بعنوان گونه بومی و سازگار با این ناحیه به منظور توسعه آن استفاده کرد.

انتهای پیام/م

گسترش جنگل کاری در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار