رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود خبر داد؛

تشکیل ۲۴ پرونده تخلف منابع طبیعی در شش ماه نخست امسال

محمدرضا کشاورزیان از تشکیل ۲۴ پرونده تخلف منابع طبیعی در شش ماه نخست امسال خبر داد.

تشکیل  ۲۴ پرونده تخلف منابع طبیعی در شش ماه نخست امسالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال تاکنون بیش از ۱۴ تن چوب و زغال قاچاق و محصولات مرتعی در شاهرود کشف و ضبط شد، گفت: طی مدت مذکور درمجموع ۲۴ فقره پرونده تخلف در منابع طبیعی شاهرود تشکیل‌شده است.

او افزود: طی مدت مذکور ۱۱۰ اصله چوب تاغ، ۴۴۴ کیلوگرم زغال تاغ، ۹ تن محصول فرعی، چوب تاغ پنج هزار و ۶۲۴ کیلوگرم و چوب جنگلی ۲.۵ مترمکعب (شامل سرخدار، اوجا، ممرز وغیره) از قاچاقچیان کشف و ضبط‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه قاچاقچیان چوب به ازای هر کیلوگرم چوب و زغال جریمه نقدی شده و محصول قاچاق نیز ضبط و توقیف می‌شود، ابراز داشت: چنانچه افرادی با شیوه‌های مختلف قصد دست‌اندازی و بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع را داشته باشند برابر قانون سازمان جنگل‌ها و مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کشاورزیان از فعال بودن پنج گشت خودرویی و ۱۰ گشت موتوری و پیاده در عرصه‌های ملی و جنگلی و بیابانی شهرستان به‌صورت ۲۴ ساعته خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن تلاش شد تا از توان مخبران محلی بهره‌گیری شود تا بتوان از این عرصه وسیع در مقابله با قاچاق چوب و زغال حفاظت کرد.

او اظهار داشت: اجرای طرح‌های ضربتی مبارزه با قاچاق چوب و زغال، افزایش کنترل و نظارت توسط حفاظت و قرق بانان و آگاه‌سازی مردم و استفاده از توان مردم برای حفاظت از منابع طبیعی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در خصوص قطع درختان و قاچاق چوب و زغال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود بابیان اینکه بخش عمده کشفیات چوب غیرمجاز حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های مأموران حفاظتی منابع طبیعی در مأموریت‌ها و گشت‌های شبانه است، ابراز داشت: حضور مداوم نیرو‌های حفاظتی در عرصه‌های بیابانی و جنگلی و ایست و بازرسی‌ها تأثیر بسزایی در پیشگیری از قاچاق چوب و محصولات مرتعی در شهرستان دارد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: حضور به‌موقع مأموران و مشارکت مردم در امر اطلاع‌رسانی به حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تأثیر بسزایی در شناسایی افراد فرصت‌طلب در امر قاچاق داشته است.

او ابراز داشت: از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده هرگونه اقدام تخریبی به منابع ملی و قاچاق چوب بلافاصله به نیرو‌های حفاظتی شهرستان یا سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت استان اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام / م

۱۴ تن انواع زغال و چوب و محصولات مرتعی در شاهرود کشف شد

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار