رئیس اداره منابع طبیعی دامغان خبر داد؛

حریق در سه هکتار از مراتع روستای طزره دامغان

علی‌اکبر عباسی راد گفت : سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی گردشگران باعث ایجاد حریق در سه هکتار از مراتع روستای طرزه شهرستان دامغان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه عصر امروز جمعه وقوع آتش‌سوزی در مراتع روستای طزره دامغان به منابع طبیعی اطلاع‌رسانی شد گفت: در پی این حریق که در محدوده چشمه میانکلو به وقوع پیوست سه هکتار از اراضی مرتعی در آتش سوخت.

او با بیان اینکه آتش با کمک نیرو‌های مختلف منابع طبیعی و آتش‌نشانی بعد از چهار ساعت تلاش بی‌وقفه مهار شد افزود: متأسفانه این حریق باعث سوختن و از بین رفتن ۱۰ اصله درخت اورس و چهار درختچه زرشک این منطقه شد.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه این آتش‌سوزی باعث از بین رفتن پوشش مرتعی سه هکتاری منطقه شد، ابراز داشت: متأسفانه این حریق به دست عامل انسانی و سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی گردشگران اتفاق افتاد که آتش خود را در طبیعت بدون خاموش کردن رها کردند.

عباسی راد تصریح کرد: آسیب وارده به طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی را نمی‌توان به‌راحتی جبران کرد شاید صد‌ها سال زمان نیاز باشد تا درختی نظیر اورس بالغ شود لذا از مردم تقاضا می‌شود دغدغه حفاظت از طبیعت را داشته باشند و به‌عنوان یک شهروند مسئول رفتار کنند.

انتهای پیام / ر

جزئیات حریق در مراتع روستای طزره دامغان

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.