مقامات دولت آمریکا ادعاهای ترامپ درباره اثرگذاری تحریم‌ها را رد کردند

واشنگتن پست گزارش داد مقام‌های دولت ترامپ در گزارشی که به تازگی توسط «دیوان محاسبات آمریکا» تهیه شده درباره اثرگذار بودن تحریم‌ها در دستیابی به اهدافشان ابراز تردید کرده‌اند.

مقامات دولت آمریکا ادعاهای ترامپ درباره اثرگذاری تحریم‌ها را رد کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت ترامپ، تحریم‌ها را به یکی از «سلاح‌های» اصلی سیاست خارجی خود تبدیل کرده و مدعی است از طریق آن‌ها فشار‌های زیادی روی کشور‌هایی مانند ایران و کره شمالی اعمال کرده است.

با این حال، مقام‌های دولت وی در گزارشی که به تازگی توسط «دیوان محاسبات آمریکا» تهیه شده درباره اثرگذار بودن این تحریم‌ها در دستیابی به اهداف ابراز تردید کرده‌اند. 

واشنگتن‌پست نوشت مقام‌های وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه و تجارت آمریکا به محققان دیوان محاسبات این کشور گفته‌اند ارزیابی مسئله دستیابی تحریم‌ها به اهدافشان با موانع زیادی، از جمله متغیر بودن اهداف سیاست خارجی و دشوار بودن جدا کردن آثار تحریم‌ها مواجه است.

این روزنامه افزود گزارش مذکور با سخنان ترامپ و سایر مقام‌های بلندپایه دولت او درباره اثرگذاری تحریم‌ها علیه ایران در تناقض است. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها مدعی شده که تحریم‌ها علیه ایران اثرگذار بوده‌ و باعث تغییر در رفتارهای این کشور شده‌ است. دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه پارسال به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار