بازدید بیش از ۷ هزار نفر از نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

در نخستین روز‌های برپایی نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، بیش از هفت هزار نفر از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از این رویداد فرهنگی دیدن کردند.

بازدید بیش از ۷ هزار نفر از نمایشگاه کتاب خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رضایی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به بازدید دور از انتظار علاقه‌مندان به کتاب در همان ساعات ابتدایی گشایش نمایشگاه گفت: در روز نخست نمایشگاه ۷۵۶ قطعه بن‌کارت الکترونیکی به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال به فروش رسید.

رضایی افزود: این در حالی است که شمار زیادی از افراد نیز بدون تهیه بن‌کارت اقدام به خرید کتاب‌های مورد علاقه خود کرده‌اند.

او استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از این نمایشگاه را بیسابقه خواند و اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه کتاب استان طلیعه درخشان و متفاوتی را نسبت به نمایشگاه‌های پیشین کتاب استانی تجربه کرده است که امید است این وضعیت در روز‌های آینده تداوم داشته باشد.

رضایی با اشاره به در نظر گرفتن چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بن‌کارت الکترونیکی برای این نمایشگاه، گفت: با توجه به این حضور و استقبال خوب مردم، احتمال افزایش میزان بن‌ها نیز وجود دارد.

او تنوع بالای کتاب‌های این نمایشگاه را در استقبال از آن تاثیرگذار خواند و افزود: شمار عناوین کتب در نمایشگاه پیشین ۳۸ هزار عنوان بود که اکنون به ۵۵ هزار عنوان رسیده و این خود بر جاذبه نمایشگاه برای اقشار مختلف افزوده است.

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در ۱۷۶ غرفه و با شرکت ۲۵۱ ناشر و ۵۵ هزار عنوان کتاب صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۱ آماده پذیرش علاقه‌مندان است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی اکنون ۶۲ باب کتابخانه عمومی فعال شهری و روستایی و ۳۰ باب کتابخانه در دست ساخت دارد که ۴۰ هزار نفر عضو این مراکز از افزون بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

بازدید بیش از ۷ هزار نفر از نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.