دیانت، اقتدار و هوشمندی، شاخصه های بارز پلیس اسلامی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دیانت، اقتدار توأم با رأفت اسلامی، هوشیاری و هوشمندی از شاخصه‌های بارز پلیس در تراز نظام جمهوری اسلامی است.

دیانت، اقتدار و هوشمندی، شاخصه های بارز پلیس اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در نماز عبادی - سیاسی جمعه که همزمان با دومین روز از هفته گرامیداشت ناجا در مصلی شهر زاهدان برگزار شد بادرود به روان پاک و ملکوتی امام راحل (ره) و شهدای والامقام به ویژه شهیدان عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: هفته ناجا فرصت مغتنمی است تا پلیس به مرور عملکرد یکساله خود پرداخته و دستاورد‌های خود را به اطلاع عموم مردم مومن و شهیدپرور ایران اسلامی برساند.

او  افزود: نیروی انتظامی هر ساله شعاری را به عنوان شعار سال خود انتخاب می‌کند و امسال نیز پلیس "هوشمند، امین مردم" را برگزیده است.

فلسفه این شعار‌ها این است که با عمل به آن‌ها به پلیس در تراز جمهوری اسلامی که از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است نزدیک و نزدیک‌تر شویم.

سردار قنبری با تبیین شعار ناجا ابراز داشت: هوشمندی اسباب و لوازمی دارد که با تحقق آن می‌توانیم اعتماد و رضایت مردم شریف را جلب کنیم که رضایت پروردگار متعال را نیز به دنبال دارد.

او  با اشاره به بیانات گهربار فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بیان کرد: نیروی انتظامی باید مظهر دیانت، اقتدار، هوشیاری و هوشمندی باشد تا در تراز پلیس اسلامی قرار گیرد که بحمدالله امروز پلیس، مورد اعتماد و خدمتگزار مردم بوده و در این راه از هیچ تلاش و جانفشانی دریغ نمی‌کند که گواه روشن این مدعا شهدای والامقام و جانبازان گرانقدری است که تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تفاوت بارز پلیس کشورما با سایر کشور‌های جهان، تقوای الهی و توکل به خدای متعال است که مکمل ویژگی‌های تخصصی و حرفه‌ای این نیروی امنیت آفرین است که اعتماد جامعه را دو چندان می‌کند.

پلیس اسلامی با اعتقاد راسخ و ایمان به خداوند متعال و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با توجه به اصل حرفه‌ای‌گرایی با فساد و پلیدی‌ها مبارزه می‌کند تا محیطی امن و آرام و جامعه‌ای پویا و پرنشاط داشته باشیم و در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... پیشرفت و ترقی کنیم.

او  افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری مردم عزیز استان بیش از ۵۰۰ هزار تماس تلفنی با پلیس برقرار کرده اند که نشاندهنده اعتماد بالای مردم به نیروی انتظامی است که از این تعداد ۷۰ درصد عملیاتی شده و ۲۸ درصد نیز مشاوره‌های انتظامی بوده که شهروندان از پلیس دریافت کرده اند.

سردار قنبری یادآور شد: مردمداری یکی از ویژگی پلیس اسلامی است که باعث افزایش سرمایه‌های اجتماعی سازمان می‌شود و در این خصوص از ابتدای سال جاری تاکنون مراکز مشاوره پلیس استان موفق شدند از ارجاع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده به مراجع قضائی جلوگیری کنند که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد این پرونده‌ها با تلاش مشاوران و کارشناسان انتظامی به صلح و سازش منجر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش فاصله وقوع تا کشف جرائم در استان تصریح کرد: خوشبختانه اشراف اطلاعاتی و حرفه‌ای گرایی پلیس استان در حوزه‌های تخصصی به حدی است که هیچ مسأله امنیتی و یا جرم خاصی وجود ندارد که در کشف و کنترل آن مشکل داشته باشیم و در سال جاری در مجموع بیش از ۸۷ درصد جرائم در سایه هوشمندی پلیس کشف شده اند.

او ادامه داد: به حول و قوه الهی امسال علیرغم افزایش تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ که به طور مستقیم نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردمی را دریافت می‌کند نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۶ درصدی انتقاد‌ها مواجه هستیم که نشانگر عزم جدی پلیس در ارائه سریع و مناسب خدمات به مردم است.

سردار قنبری تبیین کرد: فلسفه این هفته، تقدیر از خدمات گسترده نیروی انتظامی نیست بلکه تعمیق هرچه بیشتر پیوند "پلیسِ هوشمند و جامعه محور" با مردم بوده چرا که امروز نیروی انتظامی از مردم، با مردم و در خدمت مردم است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: امنیت توسعه یافته و پایدار یک مقوله فراگیر و فراسازمانی است که بدون مشارکت همگانی محقق نمی‌شود و برای ارتقای سطح کمی و کیفی احساس امنیت باید همه سازمان ها، دستگاه‌ها و آحاد جامعه پای کار بیایند.

او گفت: متأسفانه در حال حاضر سالانه حدود هزار نفر از هم استانی‌های عزیزمان در حوادث مرتبط با تصادفات رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کنند که ضرورت توجه بیش از پیش شهروندان به توصیه‌های پلیس و قوانین راهنمایی و رانندگی را نمایان می‌سازد.

سردار قنبری تأکید کرد: برقراری نظم و امنیت فقط با کار انتظامی امکانپذیر نیست بلکه نیازمند مشارکت فعال همه آحاد و اقشار اجتماع است و از این جنبه همکاری علما، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان استان با پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی بخصوص در ترویج فرهنگ صحیح رانندگی می‌تواند موثر واقع شود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز نیروی انتظامی به خود می‌بالد که مورد توجه مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) قرار گرفته و مدال پرافتخار مجاهد فی سبیل الله را برسینه دارد و خدمتگزار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/ع

نیروی انتظامی باید مظهر دیانت، اقتدار، هوشیاری و هوشمندی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار