آتش‌نشانی یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا گفت:آتش‌نشانی یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل است، باید برای حمایت‌های قانونی مشاغل و سخت و زیان‌آور و حمایت‌های بیمه‌ای برای آتش‌نشانان اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مجتبی فخاری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا با بیان این‌که سازمان آتش‌نشانی یکی از بخش‌های مهم شهرداری شهرضا است که وظیفه ایمنی و اطفای حریق را بر عهده دارد، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، ۲۱۸ مورد حادثه در شهرضا اتفاق افتاد که با موفقیت مهار و کنترل شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا با بیان این‌که آموزش میدانی شهروندان یکی از تأثیرگذارترین آموزش‌ها در مقابله با اطفای حریق است، افزود: ۲۷۹ مورد نظارت ایمنی بر ساختمان‌ها، مراکز و اصناف و آموزش هزار و ۱۶۰ نفر از مردم در مقاطع سنی مختلف از دیگر فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی در ۶ ماهه نخست امسال است.

او با اشاره به کاهش ۵ درصدی حوادث در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیان کرد: کاهش آمار حاکی از آن است که رعایت موضوعات ایمنی در عرصه‌های مختلف زندگی شهروندان فرهنگ‌سازی و نهادینه شده است.

فخاری با بیان این‌که در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی شهرضا به مناطق داخل و خارج حریم شهر خدمت‌رسانی می‌کند، تصریح کرد: با توجه به این‌که آتش‌نشانی یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل است، باید برای حمایت‌های قانونی مشاغل و سخت و زیان‌آور و حمایت‌های بیمه‌ای برای آتش‌نشانان اقدامات اساسی انجام شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا با بیان این‌که در موقع بروز حوادث در شهر‌های سمیرم، دهاقان، ایزدخواست و ابرکوه شهرضا باید کمک کند، خاطرنشان کرد: نباید شهرضا را تنها در جنوب استان دید بلکه باید شهرضا را معین ۵ استان در نظر گرفت.

او با اشاره به پوشش حوادث خارج از حوزه استحفاظی شهرستان شهرضا توسط سازمان آتش‌نشانی شهرضا افزود: مسؤولان کشوری و استانی باید برای اختصاص امکانات موقعیت شهرستان را در نظر بگیرند نه جمعیت آن را، در تمامی حوادث محور شهرضا به اصفهان، شهرضا باید آن را پوشش دهد و هزینه‌های آن را پرداخت کند.

فخاری با اشاره به ساختمان‌های مسکن مهر شهرضا عنوان کرد: با وجود حجم انبوه ساختمان‌های مسکن مهر در منطقه سروستان تجهیزات سازمان آتش‌نشانی شهرضا برای اطفای حریق‌های احتمالی در این زمینه مناسب نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی باید در همه مراحل ساخت و ساز انواع بنا‌ها از عمومی و خصوصی نظارت مستمر و دقیق داشته باشد تا رعایت نکات ایمنی را تأیید کند.

انتهای پیام/م

 

کاهش ۵ درصدی حوادث در شهرضا

منبع:فارس

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.