اخبارحوادث یازدهم مهر ماه ۹۸؛

محموله میلیاردی کالای قاچاق در"سمیرم/ مامور پلیس اصفهان کیف پول توریست درمانی را به مالک بازگرداند

مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

محموله میلیاردی کالای قاچاق در"سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی"فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "رئیسیان" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ بطری روغن ذرت، ۱۹۱ بسته کاپوچینو، ۳۵۳ بطری شکلات صبحانه، ۳۶ قوطی کره بادام زمینی، ۴۰ بسته شیر فندق، ۲۰ بطری مایع لباسشویی، ۱۲۰ بطری سس، ۹۶ بسته بیسکویت، ۹۶ قوطی شیر عسل، ۴ هزار و ۵۶۰ قوطی نوشیدنی، ۸ بسته آدامس، ۴۷ بسته قرص جوشان و ۲۴ بسته رشته سوپ خارجی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده خودرو مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد بیان داشت: محموله و خودرو توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ قرقانی از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و افزود: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
 

مامور پلیس اصفهان کیف پول توریست درمانی را به مالک بازگرداند

سرهنگ "حسین حسین زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از ماموران کلانتری ۳۵ بازار "اصفهان" حین گشت زنی در محدوده عمارت "عالی قاپو" یک کیف زنانه را درکنار نیمکتی پیدا کرد.

او افزود: این کیف حاوی ۵۱قطعه اسکناس۱۰۰دلاری،۵۸ قطعه اسکناس ۲۵ هزار دینارعراقی،۵ قطعه اسکناس۵۰ هزاردینارعراقی، یک قطعه اسکناس یک هزار دینارعراقی، ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال وجه نقد، یک دستگاه تلفن همراه سامسونگ و یک رشته گردنبند تزیینی بود.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه یک سیم کارت کشور عراق در کیف بود، اقدامات تخصصی برای شناسایی مالک انجام شد و در کم‌تر از یک ساعت مالک آن که از اتباع کشور عراق بود شناسایی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه این توریست برای مداوای چشمانش این پول را تهیه و به کشور ما مسافرت کرده بود اظهار داشت: امانت داری و وظیفه شناسی یک مامور پلیس باعث شد این پول که برای مداوا تهیه شده بود به مالک بازگردانده شود و این توریست درمانی برای همه سخت کوشان پلیس آرزوی سلامتی و موفقیت در کارهایشان کرد.
 

کشف ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرضا

سرهنگ "صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضااظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شهرضا از خبری مبنی بر دپوی فرآورده‌های نفتی در یک شرکت مواد شیمیایی مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند.

او افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی‌های لازم از محل بازرسی کردند که ۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر مشتقات نفتی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه کلیه سوخت‌های کشف شده تحویل پالایشگاه شد اظهار داشت: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و سوخت برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.
 

سقوط مرد ۳۵ ساله از کوه صفه

فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به حادثه سقوط یک مرد از کوه صفه اظهار کرد: این حادثه ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان گزارش شده است.

او با بیان اینکه این حادثه در محدوده بالای آبشار کوه صفه اتفاق افتاده است، اضافه کرد: در این حادثه مرد حدودا ۳۵ ساله جان خود را از دست داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: نیرو‌های امداد و نجات ارتفاع سازمان آتش نشانی برای این حادثه اعزام شده‌اند.
 

صدور حکم قضایی برای واحد شیمیایی آلاینده

باقر یعقوبی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرضا گفت: با پیگیری‌های اداره محیط زیست شهرضا، مدیرعامل یک واحد شیمیایی آلاینده در شهرک رازی به جرم عدم مدیریت پسماند‌های ویژه و فک پلمب به دو سال حبس و مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

او افزود: بر اساس استاندارد‌های زیست محیطی، تمام صاحبان واحد‌های تولیدی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و واحد‌های خدماتی موظف به رعایت مداوم کلیه ملاحظات زیست محیطی و استانداردسازی خروجی‌های خود و جلوگیری از هرگونه آلایندگی در این واحد‌ها هستند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.